آفتاب

کره‌شمالی با سوریه و میانمار همکاری تسلیحاتی و موشکی دارد

کره‌شمالی با سوریه و میانمار همکاری تسلیحاتی و موشکی دارد

سازمان ملل متحد کره‌شمالی را به دور زدن تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور و همکاری تسلیحاتی و موشکی با میانمار و سوریه متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،  سازمان ملل متحد در گزارشی  اعلام کرد که کره‌شمالی با صادرات ذغال سنگ و دیگر کالاهای ممنوعه تحریمی، تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور را دور می‌زند.

گروهی از کارشناسان سازمان ملل متحد که مسئولیت تایید اعمال تحریم‌های این سازمان هستند، با تهیه گزارشی در این زمینه و ارائه آن به شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیونگ یانگ را به دور زدن تحریم‌های بین‌المللی متهم کردند.

سازمان ملل در این گزارش که امروز –شنبه- منتشر شده است، اعلام کرد که کره‌شمالی همچنان به صادرات کالاهایی که تحت تحریم قرار گرفته‌اند، ادامه می‌دهد و درآمد ناشی از صادرات این مواد از تاریخ ژانویه تا سپتامبر گذشته به ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

در این گزارش همچنین آمده است که پروژه‌های همکاری نظامی با همکاری پیونگ‌یانگ، در آفریقا، آسیا و اقیانوس آرام مشاهده شده است.

بر اساس این گزارش، کارشناسان سازمان ملل متحد کره‌شمالی را به توسعه برنامه سلاح شیمیایی سوریه و همچنین ارائه موشک‌های بالستیک به میانمار نیز متهم کردند.

در ادامه این گزارش آمده است که سوریه و میانمار در حال همکاری با شرکت «کومید» کره‌شمالی که بزرگ‌ترین شرکت صادرات سلاح در این کشور به شمار می رود، هستند. نام شرکت کومید در فهرست سیاه سازمان ملل نیز قرار دارد.

 

کد N1822023

وبگردی