آفتاب

در «برنامه هفت» دیشب چه گذشت؟ | ساعت پخش و تکرار برنامه هفت | واکنش به تمسخر مژگان صابری

در «برنامه هفت» دیشب چه گذشت؟ | ساعت پخش و تکرار برنامه هفت | واکنش به تمسخر مژگان صابری

در «برنامه هفت» دیشب چه گذشت؟ | رضا رشیدپور در سومین قسمت از برنامه هفت ویژه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به تمسخر مژگان صابری بازیگر زن فیلم شعله ور در فضای مجازی واکنش نشان داد. رشیدپور دیشب در برنامه هفت میزبان ابوالحسن داوودی کارگردان فیلم زادبوم بود... 22:30 ساعت پخش برنامه هفت از شبکه 3 سیما است. تکرار برنامه هفت از شبکه سه پخش نمی شود...

رضا رشیدپور در واکنش به تمسخر مژگان صابری بازیگر فیلم شعله ور در فضای مجازی، گفت:  یاد بگیریم به استهزا نکشیم! دلایلی دارد که شاید آن را توضیح دادم/ قضاوت های ما عواقب بدی را برای دیگران دارد.
شب گذشته رضا رشیدپور در برنامه هفت میزبان ابوالحسن داوودی بود. ابوالحسن داوودی کارگردان فیلم زادبوم در برنامه هفت به مشکلات این فیلم که مدتی توقیف بود اشاره کرد و گفت: کاش «زادبوم» توقیف می ماند!/ جریان های زیادی تلاش کردند تا همین فیلم کهنه با تماشاگرش ارتباط برقرار نکند/ این فیلم ظرفیت فروش 3-4 میلیاردی داشت
مهران مدیری در برنامه هفت
دومین قسمت برنامه هفت میزبان مهران مدیری بود..
مجری برنامه دورهمی در پاسخ به سوال رشیدپور درباره دليل عدم حضورش در برنامه هفت به عنوان مجری گفت: بعد از اینکه اعلام شد قرار است مجری هفت باشم، هجمه بسیاری از سوی رسانه ها به وجود آمد که چرا مهران مدیری. اجازه بدهید که بگویم قبل از این قضاوت ها و پیش داوری ها و انتقادها، من تصمیم گرفتم که اجرای هفت را قبول نکنم. در واقع احساس می کردم که نمی رسم چون ضبط برنامه دورهمی را داشتم.
وی افزود: اما به نظرم رسانه ها هم باید کمی صبورتر باشند، چون نقد باید بر این مبنا باشد که چیزی را دید و بعد نظر داد. به هر حال الان خوشحالم که مجری هفت نیستم، چون می دانم که سخت است و همین الان هم خیلی از هجمه های رسانه ای سمت شماست آقای رشیدپور.
مديری درباره دليل انتقادات زيادش از دولت و مسئولان در برنامه دورهمی گفت: خیلی ها به من انتقاد می کنند که چرا از دولت انقدر انتقاد میکنم. من وظیفه خودم میدونم که مشكلات را بگویم. برخی نهادها هستند که می شود از آنها انتقاد کرد و برخی نهادها نه. خیلی ها میگویند چرا همه هجمه ها سمت این دولت است؟ چرا از دولت قبل انتقاد نداشتی؟ واقعیت این است که من در دولت قبل اصلا برنامه ای نداشتم و تلویزیون نبودم.
وي اظهار داشت: واقعيت اين است كه من کارگر زاده ام و افتخار میکنم که جنس درد را می شناسم و از درد مردم می گویم.
مديري درباره ميزان دستمزدش از برنامه دورهمی گفت:  به هیچ وجه رقم درآمدم را نمی گویم، اما درآمد میلیاردی هم ندارم؛ برخی مبالغه می کنند. شما فکر میکنید برای هر برنامه دورهمی چقدر بگیرم ۸۰۰ میلیون تومان؟ اما واقعیت این است که درآمد ماهیانه من به طور قطع از این هم کمتر است.
مديری در پايان با اشاره به ادامه ضبط و توليد دورهمي گفت: دورهمي قطعا تا عيد 97 به پايان مي رسد.
قسمت اول برنامه هفت
رضا رشیدپور در ابتدای ویژه برنامه هفت یادی از سه مجری پیشین این برنامه کرد و بیان داشت: امسال بیش از هرکسی جای علی معلم عزیز پشت این میز خالی است. مرد دانشمندی که همگی می دانیم چقدر جای او و نقد صادقانه اش خالی است.
امیدوارم در این ده شبی که در خدمتتان هستم دور از هرگونه حاشیه آزاردهنده بتوانیم هفت را اداره کنیم. هنر سینما همواره در ایران تحت انواع و اقسام فشارهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بوده است و البته سینماگرانی آب دیده، سختی کشیده و محترم داشته ایم و امیدوارم تعامل رسانه ملی با این هنر بیشتر و بیشتر شود.
من معتقدم تاکنون در برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه هیچ جشنواره ای نتوانستیم استاندارد عمل کنیم. مشکل اصلی اطلاله کلام و طولانی شدن این مراسمات است. نتیجه آن می شود که عده ای میانه مراسم را ترک می کنند. اما نهایتا جشنواره فجر به نحو مناسب آغاز شد و در نخستین شب با استقبال بسیار خوب مخاطبان همراه شد.

حمید نعمت الله در برنامه هفت


توضیح نعمت اله درخصوص اظهارنظر جنجالی اش درباره فیلم های کمدی: منظورم «ساعت ۵ عصر» و «اکسیدان» نبود!
حمید نعمت اله در برنامه هفت درخصوص اظهارنظر جنجالی چندی پیش خود درباره فیلم های کمدی و «بی آبرو خواندن سینمای ایران» گفت: لزوما منظورم دو سه فیلم مجاور اکرانم نبود. من هیچ کدام از فیلم های کمدی آن دوران را ندیده بودم از جمله «اکسیدان»، «ساعت ۵ عصر» و… .
در آن ماجرای یک سوء تفاهمی شد. آن مصاحبه برای مدتی قبل بود و زمان انتشار آن همزمان شد با اکران فیلمم و این شائبه را برانگیخت که من درباره رقبای خودم آن حرف را زده ام. اما به طور کلی درباره فیلم های کمدی این معضل وجود دارد. من همزمان به یک موضوع جامعه شناسی اشاره می کنم و اینکه مردم به خندیدن نیاز دارند و می بینیم استقبال عجیبی از این آثار می شود. درکل بنظرم سینما در بد مسیری افتاده است.
همچنین نعمت اله درخصوص مصاحبه اش با روزنامه سیدنی‌مورنینگ گفت: تنظیم آن مصاحبه و نوع ادبیات آن متن به من نمی خورد، حرف من کامل در آن نیامد والا من با آن حرف مشکل ندارم.
کد N1821888

وبگردی