آفتاب

کمبود نسل خاویار وحشی خزر به خاطر حملات بیوتروریسم / صید ممنوع شد

کمبود نسل خاویار وحشی خزر به خاطر حملات بیوتروریسم / صید ممنوع شد

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: من صراحتا اعلام می کنم آبزی شانه دار یک بیو تروریسم است که به این آب ها وارد شده و به خاطر اینکه خاریار یکی از گران قیمت ترین محصولات جهان است از عامل آن نخواهیم گذشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس رجایی مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی خدمات حمایت کشاورزی در نشست خبری امروز چهارشنبه ١١ بهمن در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در خصوص مشکلات پیش آمده برای خاویار وحشی دریای خزر اظهار کرد: خاویار وحشی دریای خزر که به خاطر حملات بیوتروریسم دچار کمبود نسل شده در حال حاضر زیر پوشش کنوانسیون سایتیس قرار گرفته و صید آن ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: عامل بیوتروریسم آبزی از اقیانوس شمال به نام شانه دار است که با تغذیه از بچه ماهی‌های خاویاری باعث کمبود آن شده است.

رجایی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر آن برداشت بی رویه ماهی کیلکا که خوراک ماهی خاریار محسوب می شد هم در کاهش آن بی تاثیر نبود.

وی افزود: من صراحتا اعلام می کنم آبزی شانه دار یک بیوتروریسم است که به این آب ها وارد شده و به خاطر اینکه خاریار یکی از گران قیمت ترین محصولات جهان است از عامل آن نخواهیم گذشت.

ادامه دارد...........

 

کد N1821293

وبگردی