آفتاب

کاهش ۷ درصدی شکایات کار در استان گلستان/تشکل‌های کارگری تقویت شده است

کاهش ۷ درصدی شکایات کار در استان گلستان/تشکل‌های کارگری تقویت شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: در ده ماهه نخست سال جاری، شکایات کار در استان گلستان، ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته‌است.

به گزارش ایلنا، سعید مازندرانی (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان) در ارتباط با عملکرد ده ماهه حوزه روابط کار گفت: در سال ۹۶ تعداد ۵ هزار و ۶۲ دادخواست در هیات‌های تشخیص و هزار و ۱۴۵ دادخواست در هیات‌‌های حل اختلاف گلستان طرح شد؛ بنابراین در مجموع، ۶ هزار و ۲۰۷ پرونده شکایات کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف استان  سیدگی شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷درصد کاهش شکایات را شاهد بودیم.

وی افزود: میانگین مدت رسیدگی به پرونده‌های هیات تشخیص ۱۵ روز و پرونده‌های حل اختلاف ۳۳ روز بود که درنهایت ۴۳ درصد پرونده‌ها به صورت توافقی و سازش حل و فصل شد. یعنی این تعداد پرونده به دستگاه‌های قضایی مانند دادگستری و دیوان عدالت اداری ارجاع نشد که همین موضوع به معنای کاهش هزینه‌های مردم و دولت است.

مازندرانی با اشاره به اینکه ۷ کارگاه با ۴۰۵ کارگر در استان به منظور حفظ اشتغال مورد حمایت قرار گرفتند، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۳ هزار و ۶۹۳ نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.

وی اذعان داشت: تشکیل ۸ شورای اسلامی کار برای کارگاه‌های بالای ۳۵ نفر و ۴۵ انجمن صنفی کارگری و کارفرمایی برای کارگاه‌های بالای ۱۰ نفر، از دیگر اقدامات حوزه روابط کار در ده ماهه نخست سال ۹۶ است که به معنای تقویت تشکل‌های کارگری است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص نظارت و بازرسی از واحدهای اقتصادی بیان کرد: تعداد بازرسی‌های موردی و ادواری کارگری ۲۰هزار و ۴۹ مورد بود که از این تعداد ۴۵ بازرسی از معادن بوده‌ است.

کد N1821249

وبگردی