آفتاب

تشکیل نهاد برنامه‌ریزی و تهیه طرح‌های توسعه شهری تهران کلید خورد

تشکیل نهاد برنامه‌ریزی و تهیه طرح‌های توسعه شهری تهران کلید خورد

در جلسه امروز کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تشکیل نهاد برنامه‌ریزی و تهیه طرح‌های توسعه شهری تهران استارت خورد.

به گزارش ایلنا، در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران که با حضور محمد ایزدی معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، محسن هاشمی رییس شورای شهر، مهدی حجت معاون شهرسازی و معماری شهرداری، محمد سالاری رییس و علی اعطا و زهرا نژادبهرام اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر و صاحبنظران این حوزه تشکیل شد، پس از بحث و بررسی جدی، وزارت راه و شهرسازی، شورای شهر و شهرداری تهران با انتخاب کارگروهی متشکل از نهادهای مذکور و نمایندگان تشکل‌های حرفه‌‌ای و صنفی تشکیل مجدد نهاد برنامه‌ریزی و تهیه طرح‌های توسعه شهری تهران استارت خورد.

گفتنی است انحلال یک طرفه این نهاد از سوی وزارت راه و شهرسازی دولت احمدی‌نژاد موجب شد تا تمامی امور مربوط به طرح جامع، طرح تفصیلی و پیگیری تحقق تکالیف طرح‌های توسعه شهری بدون حضور و نظارت شورای عالی شهرسازی و معماری و شورای شهر تهران انجام شده و شهرداری تهران خود به تنهایی هم مجری و هم ناظر و مسئول پایش طرح‌های مذکور باشد.

اکنون با پیگیری‌های کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران و توافق وزارت راه و شهرسازی مقرر شد مجددا زمینه ایجاد این نهاد تاثیرگذار فراهم شود.

کد N1821122

وبگردی