آفتاب

منتظر اطلاعات بیشتر از جعبه سیاه سانچی هستیم/ روند انتقال پیکرها به ایران یک هفته زمان نیاز دارد

منتظر اطلاعات بیشتر از جعبه سیاه سانچی هستیم/ روند انتقال پیکرها به ایران یک هفته زمان نیاز دارد

محمود فرازنده، مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه گفت: انتظار می‌رود روند انتقال پیکرها از کشور چین با هماهنگی‌های کنسولی ظرف یک هفته انجام شود و پیکرهای کشف شده از خدمه سانچی به ایران منتقل شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا ،‌محمود‌فرازنده ، مدیرکل آسیا‌و‌اقیانوسیه وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت نفتکش سانچی گفت: بر اساس بررسی‌های های انجام شده توسط مجموعه پلیس بین‌الملل و پزشکی قانونی DNA‌های ارسالی از اجساد کشف شده با DNA خانواده این عزیزان شناسایی و اعلام شده است. 

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه افزود: هم اکنون موضوع هماهنگی‌های لازم برای ارسال پیکر این افراد به ایران در دستور کار است تا سریعتر شاهد اتمام این مسئله باشیم.

فرازنده تاکید کرد: در حال حاضر عملیات رمز گشایی جعبه سیاه کشتی سانچی و کریستال آغاز شده است و منتظر اعلام اطلاعات بیشتری از آخرین تماس‌ها و اطلاعات کشتی‌ها و مسائل دیگری که در منطقه در لحظات حادثه رخ داده است، هستیم.

وی با اشاره به درخواست خانواده‌ها برای سفر به منطقه حادثه اظهار داشت: کمیته پیگیری حادثه سانچی از هیچ کمک و برنامه‌ای برای تسلای بازماندگان این حادثه کوتاهی نکرده است اما درباره این مسئله که حضور و سفر خانواده بازماندگان برای پیگیری وضعیت به منطقه حادثه می‌تواند کمک باشد، نظری ندارم.

فرازنده تاکید کرد: انتظار می‌رود روند انتقال پیکرها از کشور چین با هماهنگی‌های کنسولی ظرف یک هفته انجام شود و پیکرهای کشف شده از خدمه سانچی به ایران منتقل شود.

کد N1820183

وبگردی