آفتاب

کار در معادن نمک اتیوپی در ازای هشت دلار

کار در معادن نمک اتیوپی در ازای هشت دلار

کارگران معادن نمک اتیوپی باوجود شرایط کار طاقت‌فرسا در مناطق بیابانی، روزانه تنها ۸ دلار دستمزد می‌گیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی‌میل، در کشور اتیوپی معادن نمک فراوانی وجود دارد که نمک مورد نیاز ۱۰۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را تامین می‌‌کنند؛ با این حال کارگرانی که در این معدن مشغول به کار هستند، بسیار فقیرند و روزانه تنها هشت دلار دستمزد می‌گیرند.

وسعت بیابان‌های نمک منطقه نیز ۹۰ هزار کیلیومتر مربع است و کارگران باید با استفاده از کلنگ و تجهیزات دیگر قطعات بزرگ نمک را از زمین خارج کرده، آنها را خرد کنند تا به قطعات کوچکتر تقسیم شوند. گروه دیگری از کارگران نیز آنها را بار شتر می‌کنند تا به شهر برسانند.

از آنجا که کار دیگری در این منطقه وجود ندارد، کار در معدن نمک نسل‌هاست در میان مردم ساکن در بیابان‌های اتیوپی انجام می‌شود.

کار در معادن نمک بسیار طاقت‌فرساست. دمای هوا در این مناطق به طرز وحشتناکی در تابستان‌ها بالا می‌رود و شنیده‌ها حاکی از آن است که کارگران بسیاری تاکنون به علت گرمازدگی جان باخته‌اند. از آنجا که سود فراوانی از ناحیه این معدن نصیب دولت می‌شود، دولت اتیوپی قصد دارد این معادن را با تکنولوژی‌های روز  مجهز سازد اما تاکنون حمایتی از کارگران برای کاهش سختی کار آنها انجام نداده است.

کد N1820148

وبگردی