آفتاب

آمریکا به حمایت تسلیحاتی آمریکا از نیروهای کرد پایان می‌دهد

آمریکا به حمایت تسلیحاتی آمریکا از نیروهای کرد پایان می‌دهد

آمریکا به ترکیه گفته است که دیگر هیچ‌گونه حمایت تسلیحاتی از یگان‌های مدافع خلق در مناطق عفرین و منبیج صورت نمی‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در هشتمین روز حمله ارتش ترکیه به یگان‌های مدافع خلق کرد مورد حمایت آمریکا در شمال سوریه، آنکارا  امروز –شنبه- اعلام کرد که واشنگتن اعلام کرده است که دیگر هیچ گونه حمایت تسلیحاتی از این نیروها نمی‌کند.

حمله ترکیه به منطقه عفرین در شمال سوریه علیه یگان‌های مدافع خلق کرد، جبهه جدیدی را در جنگ داخلی چندگانه سوریه ایجاد کرده است.

بر همین اساس، واشنگتن با فراهم کردن سلاح، آموزش و حمایت هوایی از نیروهای کرد سوریه، آنکارا را خشمگین کرده بود. ترکیه نیروهای یگان مدافع خلق کرد را ادامه حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) می‌داند که طی سه دهه گذشته حملات مرگباری را در جنوب شرقی ترکیه صورت داده‌اند.

ریاست‌جمهوری ترکیه با صدور بیانیه‌ای امرز –شنبه- اعلام کرد که «ابراهیم کالین» سخنگوی «رجب طیب اردوغان» و «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته –جمعه- با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند. در این مکالمه تلفنی مک مستر تایید کرد که آمریکا دیگر از گروه‌های کرد در شمال سوریه حمایت تسلیحاتی نمی‌کند.

ارتش ترکیه، شنبه هفته گذشته برای مقابله با آنچه که «تحرکات تروریست‌ها» در منطقه عفرین در شمال شرقی سوریه می‌خواند، در عملیاتی با عنوان «شاخه زیتون» اقدام به بمباران مواضع یگان‌های مدافع خلق کرد.

کد N1819801

وبگردی