آفتاب

تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه/ درخواست سازمان‌ ملل برای ارجاع پرونده سوریه به دادگاه کیفری/ واکنش هیلی به شایعات درباره روابطش با ترامپ

تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه/ درخواست سازمان‌ ملل برای ارجاع پرونده سوریه به دادگاه کیفری/ واکنش هیلی به شایعات درباره روابطش با ترامپ

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۲۱ شخص حقیقی و ۹ شرکت روسی و واکنش‌ها به آن، درخواست دبیر کل سازمان ملل متحد برای ارجاع پرونده سوریه به دادگاه کیفری بین‌المللی و واکنش نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد به شایعات مطرح شده درباره روابط غیراخلاقی میان وی و رئیس‌جمهوری آمریکا از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم علیه ۲۱ شخص حقیقی و ۹ شرکت روسی خبر داد.

- «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه تلفنی گفت‌وگو کرد.

- «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل بار دیگر از شورای امنیت خواست تا پرونده سوریه را به دادگاه کیفری بین‌الملل ارجاع دهد.

- «ولید بن طلال» شاهزاده سعودی بازداشت‌شده گفت که انتظار دارد طی روزهای آینده از اتهام فساد تبرئه و آزاد شود.

- «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، شایعات مطرح‌شده درباره روابط غیراخلاقی با رئیس‌جمهور این کشور را رد کرد.

-براساس نظرسنجی‌های جدید در روسیه مشخص شد، ۶۷ درصد از مردم این کشور احتمالا در انتخابات ریاست جمهوری آتی به پوتین رای می‌دهند.

- «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا در جریان مذاکرات با وزیر دفاع کره‌جنوبی در هاوایی تاکید کرد دو کشور به اعمال فشارها بر کره شمالی تا توقف برنامه‌های هسته‌ای این کشور ادامه می‌دهند.

-وزارت امور خارجه روسیه با اعلام اینکه کشورش تعهدی در قبال اجرای تحریم‌های تصویب شده توسط آمریکا از جمله تحریم‌های این کشور علیه کره‌شمالی ندارد،  اعلام کرد که روسیه این حق را دارد که تدابیر لازم را در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا اتخاذ کند.

 

کد N1819616

وبگردی