آفتاب

بزرگترین تهدید برای امنیت جهان از نظر کیسینجر

بزرگترین تهدید برای امنیت جهان از نظر کیسینجر

خبرگزاری صدا و سیمانوشت: وزیر امور خارجه اسبق آمریکا بحران کره شمالی را بزرگترین تهدید برای امنیت و ثبات جامعه بین المللی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، هنری کیسینجر در جلسه استماع مجلس سنای آمریکا گفت: «بحران کره شمالی بزرگترین تهدید برای امنیت و ثبات جامعه بین المللی است.»
کیسینجر هشدار داد به رسمیت شناختن وضعیت هسته‌ای کره شمالی به نابودی معاهده منع تولید و گسترش تسلیحات هسته‌ای منجر خواهد شد و در چنین شرایطی کشور‌های دیگر مانند کره جنوبی و ژاپن به ساخت تسلیحات اتمی متمایل خواهند شد.
وی افزود به رسمیت شناختن کره شمالی به عنوان یک قدرت هسته‌ای و اذعان به حق این کشور مبنی بر داشتن تسلیحات اتمی، توانمندی و قدرت آمریکا را برای کنترل دیگر کشور‌ها و جلوگیری از توسعه این تسلیحات به چالش خواهد کشید.
وزیر امور خارجه اسبق آمریکا اظهار داشت ماموریت اصلی جامععه جهانی در شرایط کنونی باید تلاش برای عاری سازی منطقه شبه جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای باشد.
کیسینجر به آمریکا درباره اقدامات یکجانبه علیه کره شمالی هشدار داد و گفت: برخی برای حل بحران هسته‌ای کره شمالی از طریق حمله پیشگیرانه و بازدارنده وسوسه و تحریک می‌شوند ولی من به آمریکایی‌ها توصیه نمی‌کنم به حمله یکجانبه نزدیک مرز‌های روسیه و چین که بخش بزرگی از کشور‌های جهان از ما (آمریکا) حمایت نخواهند کرد مبادرت ورزند.
وی معتقد است آمریکا باید برای فشار به کره شمالی و مجبور کردن این کشور به چشم پوشی از فعالیت‌های هسته‌ای، حمایت چین را کسب کند.
این دیپلمات سابق آمریکا خاطرنشان کرد طرح روسیه و چین درباره توقف آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی در ازای توقف رزمایش‌هایی که با مشارکت آمریکا در شبه جزیره کره برگزار می‌شود باعث فروپاشی ائتلاف‌های نظامی خواهد شد.

4949

کد N1819377

وبگردی