آفتاب

«آرمان‌شهر همسان‌سازی بازنشستگان» ناکجاآبادی که مسئولان وعده دادند و عمل نکردند

«آرمان‌شهر همسان‌سازی بازنشستگان» ناکجاآبادی که مسئولان وعده دادند و عمل نکردند

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان با صدور بیانیه‌ای از مطالبات بازنشستگان، علی‌الخصوص بازنشستگان فرهنگی حمایت کرد.

به گزارش ایلنا، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان با صدور بیانیه‌ای از مطالبات بازنشستگان حمایت کرده‌است.

در این بیانیه آمده‌است: بازنشستگان، آیینه‌ی تمام نمای آینده شاغلان هستند. با نگاهی ژرف به وضعیت کنونی این قشر فرهیخته که سوختگان آتش تبعیض و بی‌عدالتی به شمار می‌آیند، می‌توان به شفافیت تمام، تصویر روشنی از فردای شاغلان امروز را مشاهده نمود. نسل کنونی بازنشستگان فرهنگی، قربانیان بیش از سه دهه سوءمدیریت، تصمیمات جناحی و بخشی، نگرش نادرست و بیمار نسبت به آموزش و پرورش و استفاده ابزاری مسئولان از تمام ‌ظرفیت‌های این نهاد بسترساز در تنازعات قدرت بوده است.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: در سالیان اخیر،  بازنشستگان فرهنگی بارها و بارها برای رفع این مشکل دامنه‌دار که هر روز غامض‌تر از پیش می‌شود، با رسته‌ها و هسته‌های مختلف مراکز قدرت و تصمیم گیری بویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان مجلس ـ  در خصوص ریشه مشکلات خود، به ویژه در بخش مربوط به قانون مدیریت خدمات کشوری، جلسات و دیدارهای متعددی برگزار نمودند و حتی فراتر از مسئولیت خویش، قوانین موجود و نارسایی‌های آنها و راهکارهای ممکن را در کنار کارشناسان رسمی دولت به نقد و بررسی نشستند تا شاید بتوانند از دل سیاهی تاریکزارهایی که پس پرده‌های قدرت بر زندگی آنها تحمیل کرده است، کوره راهی به سمت نور و روشنی بگشایند؛ اما دریغ و افسوس که جز وعده‌های فریبا و طرح‌های عقیم و نازا، چیزی نه شنیدند و نه دیدند.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده‌است: چند سالی است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به عنوان هسته اصلی بودجه‌ریزی و مجلس و شورای نگهبان به عنوان مراجع تصمیمات نهایی، در قالبِ بی‌هزینه گفتار از رفع مشکل بازنشستگان در بازه‌های زمانی پنج ساله و درقالب طرح‌های پلکانی، داد سخن می‌دهند و آرمان شهر همسان‌سازی و عدالت حقوقی را در لفافه بزک‌های کلامی، تحویل مخاطبان خود می‌دهند؛  اما درمیدان عمل، این بازه‌ی پنج ساله، هرگز آغاز نمی‌شود و پلکان‌هایش هم فقط سالخوردگان این عرصه را در تابوت توهم عدالت تا تاریکی جاوید گور مشایعت می‌کند. گویی اراده برآن است که کماکان در، براین پاشنه بچرخد و وعده ها یکی از پس دیگری، سقط شوند.

در پایان بیانیه بر مطالبات بازنشستگان و لزوم گنجاندن ردیف بودجه برای اجرای همسان‌سازی، تاکید شده و آمده‌ است که مجلس و دولت بهتر است رویکرد خود را در قبال بازنشستگان تغییر دهند.

کد N1819298

وبگردی