آفتاب

وزیر خارجه ترکیه: به دنبال تقابل با آمریکا و روسیه نیستیم

وزیر خارجه ترکیه: به دنبال تقابل با آمریکا و روسیه نیستیم

مقام‌های آنکارا اعلام کردند که ترکیه به دنبال تقابل با آمریکا، روسیه و یا نیروهای سوریه نیست اما هرگونه اقدام لازم در جهت امنیت خود را صورت خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در چهارمین روز حمله نیروهای ارتش ترکیه به عفرین در سوریه، «مولود چاوش اغلو» وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه این کشور از بروز هرگونه درگیری با آمریکا، روسیه یا نیروهای سوریه جلوگیری می‌کند، گفت که نیروهای ارتش ترکیه هرگونه اقدام لازم برای امنیت این کشور را صورت خواهند داد.

چاوش اغلو افزود: «تروریست‌ها در منبج سوریه دائما در حال تیراندای‌های تحریک‌آمیز هستند و اگر آمریکا این حملات را متوقف نکند، ما آن را متوقف می‌کنیم».

وی افزود: «هدف ما تقابل با آمریکا، روسیه یا نظام سوریه نیست بلکه هدف ما مبارزه با گروه‌های تروریستی است».

وزیر خارجه ترکیه همچنین گفت: «ما باید هر اقدام لازم در این زمینه را صورت دهیم، اگر اقدام نکنیم آینده ما به عنوان یک کشور به خطر خواهد افتاد. ما از هیچ کس نمی‌ترسیم و با تهدید و ترس زندگی نمی‌کنیم».

آمریکا و روسیه هر دو در سوریه نیروهای نظامی دارند و در واکنش به حمله نظامی ترکیه به منطقه عفرین سوریه خواستار خویشتن‌داری آنکارا شده‌اند.

رویترز در این باره نوشت، عملیات ترکیه در شمال سوریه تهدیدی برای برنامه آمریکا در سوریه با هدف ایجاد ثبات و بازسازی شمال این کشور است. منطقه شمال سوریه در کنترل ارتش این کشور نیست و آمریکا به نیروهای کرد (یگان‌های مدافع خلق) در این منطقه برای شکست داعش کمک کرده است.

ارتش ترکیه، شنبه گذشته برای مقابله با آنچه که «تحرکات تروریست‌ها» در منطقه عفرین در شمال شرقی سوریه خواند، در عملیاتی با عنوان «شاخه زیتون» اقدام به بمباران مواضع یگان‌های مدافع خلق کرد.

کد N1818462

وبگردی