آفتاب

مطالبات وزارت بهداشت از بیمه‌ها تا پایان سال پرداخت می‌شود

مطالبات وزارت بهداشت از بیمه‌ها تا پایان سال پرداخت می‌شود

وزیر بهداشت از پرداخت مطالبات وزارت بهداشت از بیمه‌ها تا پایان امسال خبر داد و گفت: طبقه قولی که بیمه‌ها دادند مطالبات سال گذشته تا شهریور امسال را قبل از پایان سال پرداخت کنند.

به گزارش ایلنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در همایش بزرگداشت روز پرستار، گفت: زمان انتخاب حرفه‌ای هم‌چون پزشکی، پرستاری و مامایی باید بدانیم پیمودن مسیر آن جز با دانش امکان‌پذیر نیست، نباید بگذاریم کمیت‌گرایی به دانش و مهارت آسیب وارد کند.

او ادامه داد: داشتن صبر، عاطفه، فداکاری و مدیریت لازمه حرفه پرستاری است.  اکنون ۱۹۳ دانشکده پرستاری و ۶۰ هزار دانشجو و استاد در کشور داریم. وزارت بهداشت و سازمان باید با یکدیگر هم‌فکری کنند و آینده‌نگری داشته باشند.

هاشمی افزود: یکی از اقدامات خوب در انجمن چشم پزشکی، برگزاری کنگره و همایش ویژه برای پرستاران است. اکنون حدود ۱۴۰ هزار پرستار در کشور مشغول کار هستند که با تمام کاستی‌ها بخش عمده‌ای از نیازها را برطرف می‌کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: سعی می‌کنیم بخشی از نیازها را رفع کنیم اما توانایی حل برخی از آن‌ها را نداریم. طبق قولی که بیمه‌ها به من دادند، امیدوارم مطالبتات سال گذشته تا شهریور امسال را قبل از پایان امسال پرداخت کنند. باید سال آینده صحیح‌تر مدیریت کنیم.

او افزود: از سازمان نظام پرستاری می‌خواهیم کمک کنند تا بتوانیم صرفه‌جویی کنیم. برای ادامه مسیر هیچ راهی غیر از هم‌دلی و همراهی نیست. در دوره قبل مدیر کل اجازه درد و دل به رییس سازمان نظام پرستاری نمی‌داد. اگر دولت و مجلس کمک نکند، سازمان هم نمی‌تواند به اهدافش برسد؛ البته این اهداف باید ملی باشد و جزیره‌ای عمل نشود.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: این لباس و قانون حکم می‌کند، حتی از دشمنان‌مان هم مراقبت کنیم. باید سعی کنیم بعد از چهار سال اول، کج‌روی‌ها را اصلاح و قدم‌های درست را محکم‌تر برداریم.

هاشمی گفت: یکی ‌از مطالبات شما تعرفه‌گذاری خدمات است. قربون این مجلسی ها باید رفت، هرچی دلشان می‌خواهد تصویب می‌کنند، اما اجرایش مهم است. اجرای مصوبه پول می‌خواهد. وقتی پول ندارید نباید قانون تصویب کنید.  قانونی تصویب می‌شود اما امکان اجرا ندارد، مردم را در مقابل خود قرار ندهیم.

او ادامه داد: باید در معاونت پرستاری، شورای سیاست‌گذاری، شورای عالی نظام پرستاری تصمیم‌گیری شود، به نسبت میزان پولی که دارند، تقسیم کار کنند. اگر بتوانیم در هر استانی اعتبارات مربوط به سلامت استان را در اختیار رییس دانشگاه بگذاریم، به شرطی که کم‌فروشی نشود و یک دوازدهم پول را سر ماه پرداخت شود، وضعیت بهتر شده و صرفه‌جویی می‌شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: با این روش به تدریج خدمات اضافی مثل پروتز و استنت حذف می‌شود. حرف ما این ‌است که همان پولی که سال ۹۲ قولش را داده بودند، اختصاص یابد. ما با آن پول می‌توانیم مدیریت کنیم. پول پرستار و پزشک و دارو بالاخره پرداخت می‌شود، بهتر است به موقع پرداخت شود و افراد زجرکش نشوند. اداره حوزه بهداشت و درمان کار سختی است و با سایر وزارت‌خانه ها تفاوت دارد.

 

کد N1817980

وبگردی