آفتاب

اخذ مجوز راه‌اندازی یک خط هوایی/سهم 5 درصدی بانک سرمایه در صندوق

اخذ مجوز راه‌اندازی یک خط هوایی/سهم 5 درصدی بانک سرمایه در صندوق

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: مجوزهای اولیه راه‌اندازی یک خط هوایی به نام ایر وان (Air One) اخذ شده است و به زودی شاهد راه افتادن این خط هوایی با ظرفیت تا ۶ فروند هواپیمای ترجیحا نو و یا حداکثر ۳-۴ سال کارکرده خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، مهدی نیکدل مدیرعامل صندوق ذخیره با انتقاد از نظراتی که بیانگر عدم انتفاع فرهنگیان از صندوق ذخیره فرهنگیان است، گفت: این صحبت‌ها از سر بی‌اطلاعی است و صندوق به طور متوسط در ۲۱ سال گذشته ۱۷ درصد به دارایی‌های فرهنگیان اضافه کرده است.

وی افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان، سود را به طور مستقیم بین فرهنگیان توزیع نمی‌کند و در اصل نقش صندوق مکمل بازنشستگی را ایفا می‌کند؛ به عبارتی یک شخص فرهنگی که از ابتدای تأسیس صندوق آورده‌ای نزدیک به ۲ میلیون تومان دارد و امروزه ماهانه حدود ۲۵ هزار تومان از فیش حقوقی آن‌ها کسر می‌شود، در زمان بازنشستگی مبلغی حدود ۲۰-۲۵ میلیون تومان می‌گیرد و در زندگی یک معلمی که حدود ۱. ۵ تا ۲. ۵ میلیون تومان حقوق ماهانه دارد، این مبلغ جوابگوی بخشی از هزینه زندگی‌اش خواهد بود و این نتیجه فعالیت‌های صندوق است.

نیکدل در مورد نحوه اطلاع سهامداران صندوق، گفت: در حال حاضر به فرهنگیان گزارش سالانه می‌دهیم و می‌دانند که ارزش دارایی‌هایشان هر سال چقدر افزوده شده است و در آینده‌ای نزدیک با ورود اغلب شرکت‌های زیرمجموعه به بورس، ارزش روزانه سهام توسط سهامداران قابل رصد خواهد شد.

وی ادامه داد: مجوزهای اولیه راه‌اندازی یک خط هوایی به نام ایر وان (Air One) اخذ شده است و به زودی شاهد راه افتادن این خط هوایی با ظرفیت تا ۶ فروند هواپیمای ترجیحا نو و یا حداکثر ۳-۴ سال کارکرده خواهیم بود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه کرد: این ایرلاین بر اساس مدل حمل و نقل ارزان قیمت (Low Cost Carrier) فعالیت می‌کند.

وی همچنین یادآور شد: یکی از مأموریت‌های مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گسترش ارائه خدمات رفاهی حین خدمت به اعضای این مؤسسه است که در حال حاضر در قالب شرکت‌های لیزینگ و رفاه فرهنگیان، اقتصاد و رفاه فرهنگیان، شرکت خدمات مسافرتی زاگرس، تأمین مسکن فرهنگیان، بیمه معلم و... صورت می‌گیرد.

نیکدل در پاسخ به اخباری که از فساد چندهزار میلیاردی در صندوق به گوش می‌رسد، گفت: اصلاً این موضوع در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت نگرفته و در بانک سرمایه صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه سهامداری ۴۶ درصدی در بانک سرمایه به معنی مدیریت تام صندوق در آن بانک نیست، گفت: بانک تحت مقررات و آیین‌نامه‌های بانک مرکزی فعالیت می‌کند؛ در بدو ورود به صندوق ذخیره فرهنگیان تلاش گسترده‌ای برای تغییر برخی مدیران و اعضای هیأت مدیره بانک کردم که با تمام مخالفت‌ها و بوروکراسی‌های بانک مرکزی ۵ ماه این تغییرات طول کشید.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با گلایه از تخریبی که در موضوع بانک سرمایه علیه صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفت، بیان داشت: از کل حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی، حدود ۸ هزار میلیارد تومان آن مربوط به بانک سرمایه است که آن را تلاش کردند به پای صندوق بنویسند.

وی افزود بانک سرمایه در سبد صندوق، سهم ۵ درصدی دارد، در حالیکه بیش از ۹۵ درصد وقت ما را گرفته است و این واقعا غیر منصفانه است.

نیکدل گفت: اگر به فکر آینده کشور هستیم، باید از سرمایه‌گذار حمایت کنیم تا امنیت سرمایه‌گذاری و بستر رشد و شکوفایی اقتصاد فراهم شود.

کد N1815693

وبگردی