آفتاب

آشوبی:طارمی در پیوستن به الغرافه از روی احساس تصمیم گرفت نه عقل خود

آشوبی:طارمی در پیوستن به الغرافه از روی احساس تصمیم گرفت نه عقل خود

فرزاد آشوبی می گوید مدیران پرسپولیس بیشتر از طارمی به این تیم ضربه زدند.

نوید اصغری: فرزاد آشوبی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفتگویی که با خبرآنلاین داشت درباره شرایط فعلی پرسپولیس،جدایی مهدی طارمی و از این دست موضوعات گفتگویی با ما کرده است که در ادامه می خوانید.
*با توجه به اینکه پرسپولیس در حال حاضر با اقتدار در صدر جدول قرار دارد و تقریبا روی کاغذ مشخص است که قهرمانی برای پرسپولیس خواهد بود. ارزیابی شما از این اقتدار پرسپولیس در لیگ برتر چیست و به طور کلی این تیم را در ادامه لیگ چگونه می بینید؟
شرایط پرسپولیس در حال حاضر کاملا واضح است. این تیم با بازی های خوب خود امتیازات لازم را کسب کرده است و به عقیده من باید منتظر یک قهرمانی زود هنگام دیگر مثل سال گذشته از سوی پرسپولیس باشیم.
*پرسپولیس موفق شد در بازی آخر خود مشکی پوشان را در دقایق پایانی شکست دهد. عملکرد پرسپولیس را در این بازی با توجه به اینکه مشکی پوشان نسبتا خوب بازی کرد و پرسپولیس در دقایق پایانی به گل رسید
پرسپولیس بازی را خیلی خوب شروع نکرد. این تیم تا اواسط نیمه اول هنوز آهنگ تیمی خود را پیدا نکرده بود و زمان برد تا به شرایط اصلی خود باز گردد. پرسپولیس البته در اواخر نیمه اول و 45 دقیقه دوم بسیار خوب کار کرد و به شکلی بازی کرد که همه از این تیم انتظار داشتند. آنها در بازی برابر مشکی پوشان مزد زحمات خود را گرفت هرچند که باید زودتر از این ها به گل می رسید.
*آنها اگر 21 امتیاز دیگر از 11 بازی پیش رو خود بگیرد می تواند مثل سال گذشته قهرمان زودهنگام لیگ برتر شود. پرسپولیسی ها و به خصوص برانکو در نظر دارند که این قهرمانی تا قبل از عید نوروز مسجل شود و برای این هدف تلاش می کنند. به نظر شما قهرمانی پرسپولیس بازهم مانند سال گذشته زودتر از پایان لیگ مشخص می شود یا خیر؟
به نظر من اصلا نیازی نیست پرسپولیس 21 امتیاز کامل را کسب کند، به دلیل اینکه تیم های دیگر هم قطعا امتیاز از دست خواهند داد و به همین دلیل پرسپولیس نیازی به کسب همه 21 امتیاز نخواهد داشت. به عقیده من پرسپولیس با کسب کمتر از 21 امتیاز می تواند قهرمانی زودهنگام خود را جشن بگیرد.
*چند روز پیش شاهد این بودیم که مهدی طارمی از پرسپولیس جدا شد و به الغرافه قطر پیوست. به عقیده شما پرسپولیس از این انتقال ضرر خواهد کرد و...
به هیچ وجه پرسپولیس از این انتقال ضرر نمی کند، بلکه طارمی از رفتن به قطر ضرر خواهد کرد. مهدی طارمی در هر صورت می توانست با توجه به کیفیتی که دارد به پرسپولیس کمک خوبی بکند در این هم شکی وجود ندارد. من فکر می کنم طارمی از این انتقال ضرر خواهد کرد، به دلیل اینکه در این مقطع رفتن به یک تیم عربی بیشتر یک تصمیم احساسی بود تا عقلی. او می توانست در پرسپولیس بماند و پس از جام جهانی به پیشنهاد های بهتر خود فکر کند. قطعا او می توانست بعد از جام جهانی به یک تیم بهتر در اروپا برود اما در هر صورت این تصمیم او بود.
همچنین طارمی محروم شد و جریمه مالی روی دست تیمش گذاشت، در این موضوع فقط نباید ما طارمی را مقصر بدانیم، بلکه مدیران را باید بیشتر از او مقصر این اتفاقات بدانیم. قطعا مدیران به اندازه خود بازیکن و حتی بیشتر از او در این اتفاقات سهیم هستند و نقش داشته اند. به عقیده من مدیریت بیشتر از طارمی به پرسپولیس ضربه زد. نمی دانم چگونه بگویم اما پرسپولیس باید خیلی تشکر کند و قدر برانکو را بداند که با چنین اتفاقی او تا این حد توانسته تیمش را خوب مدیریت کند و انسجام تیمی پرسپولیس را حفظ کند. برانکو با این همه حاشیه و اتفاقات اجازه نداد تیمش از آن شرایط خوب خود دور شود و این حاشیه روی کار فنی پرسپولیس اثر بگذارد.
*علی علیپور در نبود طارمی به خوبی جای او را پر کرده است اما با توجه به درخشش علیپور گادوین منشا دیگر مهاجم پرسپولیس نتوانسته است تا انتظارات را برآورده کند و گویی در حال حاضر تحت فشار است.

من فکر می کنم منشا نیاز به زمان بیشتری دارد تا خود را با تیم وفق دهد. شاید به آن شکل که توانایی دارد نتوانسته است تا خود را نشان دهد. موضوع مهم تر از آن این است که منشا از تیمی به پرسپولیس آمده است که مثل پرسپولیس بزرگ نیست. منشا در پیکان مثل الان تحت فشار نبوده است به دلیل اینکه تیم ها قطعا با قدرتی که مقابل پرسپولیس بازی می کنند، با تیمی مانند پیکان به آن شکل بازی نمی کنند و به همین دلیل فشار بازی ها در پیکان به مراتب راحت تر از پرسپولیس بوده است. منشا بازیکن با کیفیتی است و قطعا به مرور زمان خیلی بهتر خواهد شد.

*پرسپولیس در بازی پیش روی خود مقابل گسترش فولاد تبریز با توجه به اینکه این تیم متحول شده است و خوب دارد نتیجه می گیرد نمی تواند از دو بازیکن تاثیرگذار خود استفاده کند. پرسپولیس در این بازی کمال کامیابی نیا و محسن ربیع خواه دو هافبک دفاعی خود را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت. سرخپوشان قبلا از نبود این دو بازیکن ضرر کرده است آیا این بار ضرر خواهد کرد یا بازیکن دیگری می تواند در آن پست بازی کند؟ ماهینی یا...
من همین نظر را دارم. من فکر می کنم حسین ماهینی می تواند با توجه به تجربه خود و چند باری که در این پست تست شده است بتواند گزینه خوبی برای این پست باشد. محمد انصاری هم برای پست هافبک دفاعی می تواند بازی کند و باید ببینیم برانکو در نهایت چه تصمیمی می گیرد. پست هافبک دفاعی پستی حساس است و ای کاش که یکی از آن ها بودند اما خب این اتفاق اجتناب ناپذیر است.
*اکثریت هواداران و به احتمال زیاد برانکو مثل اینکه به گونه ای منتظر هستند تا دو بازیکن دیگر از پرسپولیس به تیم ملی دعوت شوند و حتی به جام جهانی بروند. آن ها می گویند علیپور و شجاع خلیل زاده که در این فصل خیلی خوب کار کده اند حقشان است که به تیم ملی دعوت شوند. نظر شما در این رابطه چیست؟
در این مسئله که علیپور و خلیل زاده در این فصل خیلی به تیمشان کمک کردند و در طول فصل خوب کار کرده اند شکی وجود ندارد. به هرحال دعوت از بازیکنان به تیم ملی به عهده سرمربی است او تصمیم می گیرد که چه کسی باید در تیم ملی بازی کند. قطعا برای دعوت از یک بازیکن فقط نمی تواند مسائل فنی باشد بلکه مسائل دیگر هم در انتخاب آن ها مهم است. من هم موافق هستم که این دو تا اینجای فصل خوب بوده‌اند و ای کاش که به تیم ملی هم دعوت بشوند.


256 43

 

کد N1815104

وبگردی