آفتاب

انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی به نحوه صدور کارت مهارت فنی اعتراض کردند

انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی به نحوه صدور کارت مهارت فنی اعتراض کردند

بیش از ۴۰ انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور با تهیه طومار و ارسال آن به رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تاکید کرده‌اند که نابه‌سامانی‌های پیش آمده در آزمون کارت مهارت فنی کارگران ساختمانی و رساندن آن به دست کارگران سبب سردرگمی آنها شده است.

به گزارش خبرنگاری ایلنا، بیش از ۴۰ انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور با تهیه یک طومار و ارسال آن به «علیرضا محجوب» رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تاکید کرده‌اند که نابه‌سامانی‌های پیش آمده در آزمون کارت مهارت فنی کارگران ساختمانی و رساندن کارت به دست کارگران، سبب سردرگمی آنها شده است.

در متن این طومار آمده است: نا‌به‌سامانی‌های پیش آمده در تحویل کارت مهارت فنی به کارگران ساختمانی به گونه‌ای است که یک روز کارت‌ها به اداره پست و روز دیگر به دفاتر پیش خوان ارسال می‌شود که این امر موجب مفقودی کارت‌های آنها می‌شود.

امضا کنندگان این طومار در ادامه با اشاره به محول شدن برگزاری آزمون صدور کارت مهارت فنی به دانشگاه‌‌‌ها تاکید کرده‌اند که طبق ماده ۱۸ قانون «بهبود مستمر محیط کسب و‌کار» این نقش را باید انجمن‌های صنفی بر عهده بگیرند که این برخلاف توافقی است که پیشتر با سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای بر سر صدور کارت مهارت فنی انجام شده است.

«علیرضا محجوب» رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی هم پس از دریافت این طومار با ارسال نامه‌ای به باباییان، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان تهران از وی خواسته است که همکاری‌های لازم برای اصلاح تفاهم نامه همکاری در جهت تقویت انجمن‌های مذکور به عمل آید.

کد N1813252

وبگردی