آفتاب

وضعیت آیت الله هاشمی شاهرودی در آلمان | تجمع ضد ایرانی در محل بستری هاشمی شاهرودی

وضعیت آیت الله هاشمی شاهرودی در آلمان | تجمع ضد ایرانی در محل بستری هاشمی شاهرودی

با انتشار خبر بستری آیت الله هاشمی شاهرودی در آلمان برای درمان تومور مغزی، بسیاری نگران وضعیت سلامتی هاشمی شاهرودی هستند. وزارت بهداشت می گوید از وضعیت سلامت هاشمی شاهرودی باخبریم اما اعلام جزئیات آن را به عهده خانواده ایشان گذاشت. عده ای در محل بستری شدن هاشمی شاهرودی در آلمان تجمع کرده و شعار دادند؛ نمی‌گذاریم هاشمی شاهرودی به ایران برگردد!

بیشتر بخوانید: تومور مغزی؛ بیماری هاشمی شاهرودی .
بیشتر بخوانید: ماجرای بیماری هاشمی شاهرودی .
سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت درمانی آیت الله هاشمی شاهرودی در آلمان گفت: طبق اصول اخلاقی و یا قانونی خانواده ایشان باید درباره وضعیت شان صحبت کنند.
ایرج حریرچی گفت: در مورد وضعیت بیماران اعم از افراد عادی، سیاسی، ورزشکار، هنرمند و غیره طبق اصول اخلاقی یا قانونی، باید خانواده شان اعلام کند یا باید به ما محول شود که اعلام کنیم. او افزود: در جریان جرئیات هستیم اما اعلام آن بر حسب صلاحدید ایشان و خانواده ایشان انجام می شود و در مورد سایر افراد هم اگر اجازه ای داده نشود نمی توانیم اعلام کنیم.
علت سفر آیت الله هاشمی شاهرودی به آلمان
در پی انتشار تصویر بستری شدن آیت الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آلمان، پرویز داوودی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضرورت سفر وی به آلمان برای معالجه را تشریح کرد.
خبرگزاری تسنیم: رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضرورت سفر وی به آلمان برای معالجه را تشریح کرد.پرویز داودی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حاشیه های سفر آیت الله هاشمی شاهرودی به آلمان، گفت: این سفر بنا به توصیه مؤکد پزشکان و به خلاف میل آیت الله هاشمی شاهرودی انجام شده است و اگر ضرورت پزشکی اقتضا نمی کرد، هیچ دلیلی برای اعزام ایشان به آلمان نبود. وی با بیان اینکه، تمام بخش های درمان آیت الله هاشمی شاهرودی در ایران انجام شده و به دستور پزشکان ایرانی، ایشان مجبور به عزیمت به آلمان شده اند، تأکید کرد: برای انجام مرحله نهایی درمان، پزشکان ایرانی تأکید کردند که آیت الله هاشمی شاهرودی باید عازم آلمان شوند و ایشان مجبور شدند که تأکید پزشکان را بپذیرند و بر همین اساس این سفر انجام شد.داودی گفت: اکنون وضعیت جسمی آیت الله هاشمی شاهرودی مساعد شده است و ایشان به زودی به کشور بازخواهند گشت.
تجمع ضد ایرانی در محل بستری آیت الله هاشمی شاهرودی
با انتشار تصویر روز گذشته و مشخص شدن محل بستری شدن هاشمی شاهرودی، عده‌ای در مقابل کلینیک جراحی اعصاب هانوفر، تجمع کرده‌اند.
بی بی سی با انتشار تصویری نوشت: تجمع‌کنندگان مقابل کلینیک محل درمان آقای هاشمی شاهرودی، به زبان‌های فارسی و آلمانی شعارهایی را علیه حکومت ایران دادند. آنها می‌گویند، نمی‌گذاریم هاشمی شاهرودی به ایران برگردد.
یک وبسایت محلی هانوفر نیز می‌گوید، معترضان در نامه‌ای به اشتفان وایل رئیس دولت ایالتی، به شدت انتقاد کرده‌اند که چرا دولت آلمان اجازه داده این مقام ایرانی برای درمان وارد هانوفر شود.
آیت الله هاشمی شاهرودی در کلینیک جراحی اعصاب هانوفر بستری است که مجید سمیعی، پزشک ایرانی‌تبار، تاسیس کرده است.
موحدی کرمانی جانشین موقت هاشمی شاهرودی
 در دو جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلیل سفر درمانی رییس مجمع به خارج از کشور، آیت‌الله موحدی کرمانی اداره جلسات را بر عهده داشته است.
پس از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی  رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام تا انتصاب آیت‌الله هاشمی شاهرودی؛ رییس جدید مجمع، آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و عضو مجمع  ریاست موقت جلسات این نهاد را بر عهده داشت.
کد N1812610

وبگردی