آفتاب

ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان ممنوع است

ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان ممنوع است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی هرگونه ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای دریافت خدمات ممنوع است.

به گزارش ایلنا، ایرج حریرچى، سخنگوى وزارت بهداشت در نشست خبرى درباره مطالبات بیمارستان‌های دولتی از سازمانی‌های بیمه‌ای، گفت: در ازای خدمات ارائه شده در سال ۹۵ و ۹۶، تاکنون ۲۴ هزار و ۳۵۸ میلیارد تومان اسناد ارسالی و ۴ هزار میلیارد تومان اسناد بین راهی داریم.

او ادامه داد: ۱۲ هزار میلیارد تومان دریافت شده و ۱۳ هزار و ۱۵۳ میلیارد تومان برای اسناد ارسالی طلب داریم که تاثیر شدیدی روی بیمارستان‌ها دارد. در همه بیمارستان‌های کشور اعم از دولتی، خصوصی و نهاد عمومی غیر دولتی هرگونه دریافتی خارج از صندوق بیمارستان، حتی یک ریال و بدون ارائه فاکتور رسمی ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود.

حریرچی افزود: در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی هرگونه ارجاع بیمار به خارج از بیمارستان برای دریافت خدمات ممنوع است. تا حدود ۱۳ سال پیش بیماران تصادفی، هزینه درمان را خودشان می‌پرداختند. در ماده ۹۲ قانون برنامه چهارم مقرر شد به جز قسمتی از دریافتی توسط بیمه شخص ثالث، هیچ دریافتی از مردم برای ارائه خدمات با تعرفه دولتی نداشته باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سازمانی‌های بیمه‌گر مکلفند ۱۰ درصدی که از مردم بابت این موضوع دریافت می‌کنند، به حساب وزارت بهداشت بریزند. اکنون بیش از هزار میلیارد تومان از این بیمه‌های تجاری طلب داریم.  یکی از این شرکت‌ها اعلام ورشکستگی کرده است و حدود ۶۹ میلیارد تومان بدهی دارد.

کد N1812505

وبگردی