آفتاب

تامین اجتماعی بیش از ۵٩٨ میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج پرداخت کرد

تامین اجتماعی بیش از ۵٩٨ میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج پرداخت کرد

بر اساس اعلام دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی، این سازمان ۵ هزار و۶۶۶ میلیارد و ۶٣١ میلیون ریال در قالب تعهدات کوتاه مدت به بیمه شدگان و مستمری بگیران در شش ماه نخست سال جاری پرداخت کرده است.

به گزارش ایلنا، از مجموع هزینه‌های کوتاه مدت یک هزار و ۴٨٢ میلیارد و ٣٢٧ میلیون ریال در بخش غرامت دستمزد بیماری غیر ناشی از کار و ١۴١ میلیارد و ١۴٧ میلیون ریال در بخش غرامت دستمزد بیماری ناشی از کار هزینه شده است.

همچنین یک هزار و٣١۶ میلیارد و ۴۴ میلیون ریال به عنوان استراحت ایام بارداری و ۵٩٨میلیارد و ۶۴٠ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه ازدواج از سوی سازمان تأمین اجتماعی به بیمه شدگان در همین مدت پرداخت شده است.

بر اساس این گزارش، در شش ماه اول سال جاری، بابت کمک هزینه فوت و کفن و دفن ١٧١میلیارد و ١٩٧میلیون ریال وبابت هزینه سفر و فوق العاده همراه ٣٧ میلیارد و٧٧۴ میلیون ریال هزینه شده است.

همچنین، در همین مدت ١۶۶میلیارد و ١٨٢میلیون ریال برای کمک هزینه پروتز و اروتز پرداخت شده و در بخش غرامت نقص عضو مقطوع ١٧ میلیارد و ٧۴٧میلیون ریال و در بخش سایر کمک‌ها یک هزار و ۵۴٨ میلیارد و ٣۶١ میلیون ریال هزینه شده است.

کد N1811838

وبگردی