آفتاب

از فیلتر شکن تلگرام تا بهترین برنامه جایگزین | کاربران درباره قطعی تلگرام چه می گویند؟

از فیلتر شکن تلگرام تا بهترین برنامه جایگزین | کاربران درباره قطعی تلگرام چه می گویند؟

از فیلتر شکن تلگرام تا بهترین برنامه جایگزین | فیلتر شدن تلگرام به جای آنکه باعث کمتر شدن استفاده از تلگرام شود، شده عاملی برای جستجوی فیلتر شکن تلگرام و برنامه های جایگزین آن. برخی منتظر وصل شدن تلگرام اند، اما بسیاری دیگر با دانلود فیلتر شکن تلگرام، راه وصل شدن به پیام رسانی که 40 میلیون عضو ایرانی دارد را برای خود باز کرده اند!

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از وصل شدن تلگرام .
بیشتر بخوانید: تلگرام تا کی قطع است؟

بیشتر بخوانید:برنامه جایگزین تلگرام .
خبر تازه‌اي نيست؛ تلگرام فيلتر شده و فيلترينگ تا اين لحظه هنوز ادامه دارد و اهالي توييتر در 48 ساعت گذشته و بعد از كنار آمدن با شوك اوليه اين فيلترينگ، مشغول عزاداري مجازي هستند. مي‌گوييم عزاداري مجازي چون اگر نگاهي به مجموع توييت‌ها بيندازيد، تلگرام دقيقا شبيه عزيز از دست رفته‌اي است كه جاي خالي‌اش در زندگي كاربران حس مي‌شود و هركاربري با توجه به شخصيت و هويت مجازي ساخته شده‌اش به اين اتفاق واكنش نشان داده است. هشتگ «#تلگرام» در توييتر فارسي داغ شده است و اكثر روايت‌ها هم درباره جاي خالي اين اپليكيشن است و فوايد و مضراتش. توييت اول را از كاربري انتخاب مي‌كنيم كه از نقش تلگرام در زندگي پدرومادرها و نسلي نوشته كه دورتر از بقيه به دنياي مجازي هستند: «تلگرام در كنار خوبي و بدي‌اش به بسياري از پدر/مادرها، حسي شبيه بازيابي «شخصيت» داد: اينكه پدر/مادرم مي‌بينن كه در اخبار روزمره، مطالب و كليپ‌هاي بامزه، در هرچي، ديگه منتظر من يا تلويزيون و ماهواره نيستن، و با سرعت و دايم درجريان امور جهان هستن بدون سوال يا كمك بچه‌ها. حالا نيست، كلافه‌اند». 

دربدر دنبال فیلترشکن تلگرام


كاربر ديگري با شوخي و خنده از حال و روز مادربزرگش نقل كرده و تلاش پيرزن براي وصل شدن به تلگرام: «مادربزرگم زنگ زده بيا سيفون ما رو هم نصب كن مهندس. رفتم خونشون بعد دو ساعت كلنگ زني توي دستشويي گوشيشو آورده ميگه ننه سيفون اين گوشي رو ميگم زدي مستراحو خراب كردي چرا؟!» سهم دانشجوها هم از اين هشتگ و ماجراي فيلترينگ «تلگرام» كم نيست. دانشجويي نوشته: «باز قبلا وسط تلگرام و اينستا رفتن يه درسي هم ميخوندم الان همون زمانم بايد بذارم رو پيدا كردن فيلترشكن جديد و پرسرعت» و كاربر ديگري خطاب به وزير ارتباطات توييت كرده است: «آقاي جهرمي ما همه جزوات‌مون رو از گروه تلگرام دانلود مي‌كنيم اگر فيلتر رو برنداري شاخص علمي كشور اين ترم به‌شدت افت خواهد كرد» و دانشجويي هم به شوخي اعتراض كرده: «اينترنت رو قطع مي‌كنين آخه؟! نمي‌گين آدم‌ مجبور مي‌شه بشينه درس بخونه؟» 
بیشتر بخوانید: وصل شدن تلگرام؛ امیدی هست؟ 
بیشتر بخوانید: تاثیر قطع شدن تلگرام بر بازار .

بهترین جایگزین تلگرام از نگاه کاربران


در كنار اين مطالب طنز و شوخي و خنده، كاربراني هم به شكل جدي مشغول بررسي اپليكيشن‌هاي جايگزين تلگرام هستند. اين كاربران معتقدند اين فيلترينگ برخلاف وعده‌هاي وزيرارتباطات، دائمي است و مشغول بررسي جايگزين‌ها هستند و تا اين لحظه همچنان اپليكيشن «واتس‌آپ» بيشترين سهم معرفي و پيشنهاد را داشته است. شوخي با اپليكيشن‌هاي دولتي و جايگزين تلگرام هم از فهرست شوخي‌هاي كاربران توييتر حذف نشد، اما در ميان همه اين توييت‌هاي شوخي و خنده و البته گاهي جدي و تلخ، آخرين توييت را به نوشته كاربري اختصاص مي‌دهيم كه با توجه به هجوم ايراني‌ها به سمت فيلترشكن‌ها نوشت: «كساني كه تا امروز نمي‌توانستند به درستي از اينترنت استفاده كنند، حالا دربه‌در دنبال فيلترشكن هستند و فيلترشكن دست نوجوان‌ها يك فاجعه است چون حالا ديگر كل فضاي مجازي باز و آزاد مي‌شود... و اين از عواقب سخت فيلتر شبكه‌هاي مجازي است»..اعتماد
کد N1810748

وبگردی