آفتاب

دارو و تجهیرات پزشکی بیشترین گردش مالی را دارند

دارو و تجهیرات پزشکی بیشترین گردش مالی را دارند

رئیس مرکز توسعه مدیریت وزارت بهداشت با اشاره تنوع فعالیت‌های وزارت بهداشت گفت: حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بیشترین گردش مالی را در دنیا دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین سالاریان‌زاده؛ رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت در پنجمین اجلاس هم اندیشی اجرای بهینه تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری گفت: وزارت بهداشت در حوزه آموزش عالی، ۶۰ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و بیش از ۶۰۰ بیمارستان دارد که باید بر این مراکز، نظارت کند.

رئیس مرکز توسعه مدیریت وزار بهداشت افزود: از طرفی بزرگترین گردش مالی دنیا مربوط به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است و همه مراحل صدور مجوز تولید، واردات و صادرات دارو و تجهیزات پزشکی در حوزه اختیارات وزارت بهداشت است.

 او ادامه داد: وزارت بهداشت برای تامین سلامت شهروندان، بر مراکز تولیدی و صنفی در حوزه مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و همچنین مراکز آموزشی نظارت دارد.

سالاریان زاده افزود: خدماتی که از سوی وزارت بهداشت ارائه می‌شود، متنوع است. بیش از سه هزار خدمت کلی و جزیی در حوزه‌های آموزش، پژوهش، بهداشت، درمان، فرهنگی، دانشجویی، دارو و تجهیزات پزشکی توسط وزارت بهداشت ارائه می‌شود.

رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت با بیان اینکه گیرندگان خدمات وزارت بهداشت جمعیت بیش از ۸۰ میلیون نفری هستند، گفت: خدمات وزارت بهداشت علاوه بر جمعیت حدود ۸۰ میلیونی ایران به یک میلیون و ۲۰۰ هزار جنین پیش از تولد و همچنین ۴۰۰ هزار نفری که فوت می‌کنند، ارائه می شود و جمعیت تحت پوشش این دستگاه، نسبت به سایر دستگاه‌ها، گسترده‌تر است.

سالاریان‌زاده خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی بر روی خدمات پزشکی و غیرپزشکی تاکید دارد و رفتار کارکنان سیستم بهداشتی و درمانی باید چنان باشد که گیرندگان خدمات، راضی باشند و اگر کرامت انسانی رعایت نشود، گیرنده خدمات، رضایتمندی زیادی نخواهد داشت.

او تاکید کرد: وزارت بهداشت تنها دستگاهی در کشور است که همه اطلاعات مردم را در اختیار دارد چرا که پزشکان برای تشخیص و درمان بهتر، اطلاعات خانواده، ژنتیک و بیماری‌های مردم را می گیرد بنابراین حفظ حریم شخصی افراد آنچنان که در قسم نامه پزشکی نیز وجود دارد، بسیار مهم است.

رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در حوزه رعایت عدالت و عدم وجود تبعیض، گفت: در اورژانس بیمارستان‌ها بخش تریاژ وجود دارد که در آن، بیماران بر اساس سطوح خدمات، طبقه بندی می شوند و در دولت یازدهم، بیمارستانها و به ویژه بخش اورژانس این مراکز ترمیم، تعمیر و تکمیل شد.

او منشور حقوق شهروندی در نظام اداری وزارت بهداشت را شامل ۵ اصل مهم احترام به مردم، عدالت و عدم تبعیض در ارائه خدمات، رعایت آزادی، دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و حفظ حریم شخصی بیماران و مراجعان خواند و گفت: وزارت بهداشت ارتباط تنگاتنگی با اقشار مختلف جامعه دارد و باید کارکنان حوزه سلامت با صبوری و قدرت روابط عمومی بالا، خدمات را به بیماران و مراجعان ارائه دهند.

کد N1810103

وبگردی