آفتاب

تریبون داران مراقب باشند به ناآرامی دامن نزنند/قوا فکر نکنند رقیب یکدیگرند/روحانی موضع خوبی اتخاذکرد

تریبون داران مراقب باشند به ناآرامی دامن نزنند/قوا فکر نکنند رقیب یکدیگرند/روحانی موضع خوبی اتخاذکرد

ایلنا نوشت: امام جمعه اراک با انتقاد از برخی سیاسیون که از این فضا برای تخریب دولت استفاده می‌کنند، اظهار کرد:‌ افراد و جریانات مختلف سیاسی نباید از این مشکلات در جهت سوء استفاده سیاسی بهره ببرند چرا که این امر به ضرر همه و نظام انقلاب خواهد بود. اکنون شرایطی نیست که افراد برای رسیدن به مقاصد شخصی و سیاسی خود در آسیب زدن به وحدت ملی نقش داشته باشند.

آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، در مورد اتفاقات اخیر در بعضی از کلان شهرها از جمله اراک گفت: ما باید به هر کیفیت این انقلاب عظیم اسلامی را که برای آن خون بسیاری از شهدا ریخته شده است حفظ کنیم و با مجاهدت، مردم داری و تلاش مضاعف در جهت تحقق اهداف نظام گام برداریم.

امام جمعه اراک اعتراض و پیگیری مطالبات از مسیرهای قانونی را حق مردم دانست و گفت: مردم باید هوشیار باشند تا در مسیر پیگیری مطالبات خود ابزار دست دشمنان نشوند. قطعا می‌توان از راه‌های صحیح و قانونی مطالبات به حق را پیگیری کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر کسی خواسته‌ای دارد باید از طریق قانونی آن را پیگیری کند نه اینکه به مسجد، حسینیه و اماکن دولتی حمله کند. این اقدام ظلم بزرگی است و ابزار دشمن قرار گرفتن و آب به آسیاب دشمن ریختن است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از مسئولان و افراد دارای تریبون خواست مراقب باشند تا خدای نکرده سخنانی برخلاف امنیت کشور و دامن زدن به این ناآرامی‌ها بر زبان نیاورند و گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا برای رفع مشکلاتی که کشور دچار آن شده تلاش کنیم و در جهت مبارزه با هرگونه فساد گام برداریم.


قوای سه‌گانه پاسخگوی مطالبات مردم باشند
همچنین باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ضروری است مسئولان رسیدگی به مطالبات به حق مردم را در اولویت کار خود قرار دهند. محمد رضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین، در خصوص تجمعات اخیر در برخی شهرها گفت: نگرانی‌هایی در قشرهای مختلف کشور وجود دارد که در رأس آنها می‌توان به بیکاری فارغ‌التحصیلان، مشکلات مالی و اقتصادی، معیشتی و گرانی اشاره کرد، لذا این‌ها مجموعه‌ای از خواسته‌های مردم و وعده‌هایی است که قوای سه‌گانه داده‌اند و باید برای پاسخ‌گویی به این مطالبات به حق مردم تلاش جدی انجام دهند.
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: مردم فریب جریان‌های خارجی و تحریک‌های دشمن را نخورند، چرا که آنها جز به منافع نامشروع خود، به چیز دیگری فکر نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه هر کدام از قوای سه گانه در کشور وظایف تعریف شده خود را دارند، اظهارکرد: در قدم اول قوا باید به وظایف خود به خوبی عمل کرده و حس نکنند که رقیب هم هستند؛ زیرا هر سه قوه با هم در تیمی قرار دارند که رقیبشان توطئه‌های دشمنان است.


روحانی موضع خوبی اتخاذ کرد
همچنین ایسنا نوشت:
عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه رییس‌جمهور موضع‌گیری خوبی در واکنش به اعتراضات و تجمعات داشت و بر شناسایی حق اعتراضی مردم تاکید کرد و گفت: همانطور که رییس‌جمهور گفتند باید به حقوق بحق مردم احترام گذاشت و به تعبیر رییس‌جمهور خروجی این حرکت‌ها به نفع مردم باشد.
محمود صادقی گفت: حق تجمع در قانون اساسی هم پیش‌بینی شده و فلسفه‌اش این است که مردم، احزاب و جمعیت‌ها بتوانند در یک فضای آرام انتظارات، مطالبات، خواسته‌ها و افکار و آرای خود را اعلام کنند و این آزادی به مسئولان کمک می‌کند که با مطالبات مردم بی‌واسطه آشنا شده و ارتباط برقرار کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس همچنین بیان کرد: صرفا فایده این تجمعات برای تجمع‌کنندگان نیست بلکه دو سویه بوده و آثار و فوایدی دارد. در واقع مطالبات به صورت عقده‌های فرو خفته متراکم نمی‌شود و مردم به طور قانونی و آرام حرف‌های خود را مطرح می‌کنند و هم از بعد روانی تخلیه شده و هم از بعد اجرایی و سیاسی مسئولین حرف‌های آنها را می‌شنوند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه هر چه درباره فواید آزادی برگزاری اجتماعات صحبت کنیم، کم گفته‌ایم، گفت: در اصل ۲۷ قانون اساسی گفته شده برگزاری اجتماعات و راهپیمایی بدون حمل سلاح آزاد است به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد در واقع در قانون اساسی این پیش‌بینی‌ها انجام شده که می‌تواند از وزارت کشور مجوز گرفته و اجتماعاتی را برگزار کنند.
صادقی یادآور شد: البته زمانی که سال ۶۱ مجلس این مصوبه را تصویب کرد شورای نگهبان اعلام کرد که مقید کردن به اصل مجوز خلاف قانون اساسی است و این مصوبه را تایید نکرد، نهایتا به مجلس برگشت اما مجلس بر مصوبه خود اصرار کرد و در نتیجه شورای نگهبان سکوت کرد و با سکوت ۱۰ روزه بدون تایید شورا این قانون به تصویب رسید و علیرغم این اشکالات اجرایی شد.

27215

 

کد N1810068

وبگردی