آفتاب

۷۰ میلیون خدمت ثبتی در سال گذشته به مردم ارائه شده است

۷۰ میلیون خدمت ثبتی در سال گذشته به مردم ارائه شده است

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در سال گذشته قریب ۷۰ میلیون خدمت ثبتی به مردم ارائه شده است.

به گزارش ایلنا، احمد تویسرکانی در دیدار با حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از روش‌های نوین در هر سال حدود ۴۰ میلیون از مراجعات حضوری مردم به این سازمان را کاهش داده و به همین میزان نیز سلامت اداری در این سازمان افزایش یافته است.

وی به اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک در بهبود فضای کسب و کار در بین دستگاه‌های متولی اشاره کرد و افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمانی فراگیر و گسترده است و همه مردم با آن مرتبط هستند.

تویسرکانی تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک یک سازمان قدیمی با ساختار بوروکراتیک و گستردگی وسیع در سطح کشور بود که در گذر زمان به دلیل انباشت سوابق و پرونده‌های ثبتی، نیازمند یک نظم دقیق برای رسیدگی به نیازهای مردم و ارائه خدمات بوده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: تاکنون صد‌ها میلیون سابقه آرشیو و ذخیره سازی الکترونیکی شده و بسیاری از شیوه‌ها و فرآیندهای قدیمی در این سازمان کنار گذاشته شده است.

وی شفافیت در امور به ویژه در امور حاکمیتی را از نیازهای اساسی کشور برشمرد و گفت: امروز نظم یکی دیگر از ضرورت‌های جدی برای جامعه در مسیر رسیدن به اهداف و تحقق عدالت است.

تویسرکانی گفت: رهبر معظم انقلاب در ابلاغ سیاست‌های برنامه ششم توسعه کشور تأکید جدی به مجلس و دولت بر ثبت رسمی در جامعه داشته‌اند؛ زیرا به هر میزان که به توسعه ثبت رسمی توجه کنیم، بسیاری از نزاع‌ها و اختلافات مطرح شده در دستگاه قضایی کاهش می‌یابد.

وی بی‌نظمی‌های حوزه معاملات و مالکیت‌ها را دلیل بسیاری از نزاع‌ها دانست و افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک جزو عقب مانده‌ترین سازمان‌ها از نظر استفاده از فناوری‌های نوین و شفافیت بود؛ لیکن امروز از سازمان‌های پیشرو در این حوزه است.

معاون رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: توسعه ثبت رسمی سبب نظم بیشتر و انسجام جامعه شده و از بسیاری از نزاع‌ها و اختلافات جلوگیری می‌کند؛ از این رو باید بر توسعه ثبت رسمی تأکید جدی داشت.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ۹ دی ماه، روز تجدید بیعت امت قهرمان و شهید پرور ایران اسلامی با ولایت بود.

کد N1809816

وبگردی