آفتاب

شانزده روز از اعتراض کارگران ماشین آلات‌تراکتور سازی گذشت/معترضان به اداره کار نامه نوشتند

شانزده روز از اعتراض کارگران ماشین آلات‌تراکتور سازی گذشت/معترضان به اداره کار نامه نوشتند

جمعی از کارگران کارخانه «ماشین آلات تراکتورسازی ایران» درشانزدهمین روز از اعتراض خود در نامه‌ای خطاب به اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان تبریز خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران کارخانه «ماشین آلات تراکتورسازی ایران» خود در نامه‌ای خطاب به اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان تبریز خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.

این نامه امضای تمامی ۲۲۰ کارگر شرکت ماشین آلات تراکتورسازی ایران را در پای خود دارد و همزمان با درشانزدهمین روز از اعتراض صنفی کارگران این واحد صنعتی منتشر شده است.

کارگران ماشین‌آلات تراکتور سازی ایران در این نامه از مسائل مالی و مشکلاتی که به نحوه واگذاری مالکیت این واحد صنعتی بازمی‌گردد به عنوان علت اعتراضات صنفی خود یاد کرده‌ و خواستار پیگیری مطالبات قانونی و نظارت قانونی بر نحوه انعقاد واگذاری این واحد صنعتی شده‌اند.

ملزم کردن خریدار این واحد صنعتی به اجرای ماده ۱۲ قانون کار و پذیرفتن مسئولیت تعهدات مربوط به کارگران و پرداخت معوقات مزدی از سوی کارفرمای جدید از جمله درخواستی است که در این نامه دست‌جمعی مطرح شده است.

نویسندگان این نامه مدعی هستند که هنوز بابت معوقات سال ۹۴ و نیز ۸ ماه مطالبات مزدی دیگر طلبکارند و در عین حال خواهان تداوم رابطه کاری با کارگران رسمی و تمدید قرارداد مربوط به کارگران قراردادی هستند.

در این نامه همچنین در اعتراض به نحوه پلمپ کارخانه ماشین آلات تراکتورسازی ایران که از روز ۲۳ آذرماه سالجاری صورت گرفته، آمده است: این اقدام بدون اطلاع قبلی کارگران توسط اداره تصفیه و امور ورشکستگی تبریز در حالی صورت گرفته است که قرارداد ۳۰ روزه کاری کارگران با کارفرما هنوز به اتمام نرسیده بود.

کارگران ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی  در ادامه با بیان اینکه با بسته شدن دربهای کارخانه  هم اکنون آنها شانزده روز است که بلاتکلیف  وبیکار مانده اند در پایان نامه خود آورده اند: در حال حاضر مسئولیت نگهداری از این واحد صنعتی برعهده اداره تصفیه امور در ورشکستگی دادگستری شهرستان تبریز است و در راستای واگذاری این واحد صنعتی برخی از خریداران از کارگران در خواست امضاء وکالت نامه‌ای رسمی را دارند که از مطالبات خود چشم پوشی کنند.

کد N1809168

وبگردی