آفتاب
در تظاهرات دیروز مشهد چند نفر دستگیر شدند؟

واکنش به خبر تیراندازی در تظاهرات مشهد | علت شلیک گاز اشک آور در مشهد چه بود؟

 واکنش به خبر تیراندازی در تظاهرات مشهد | علت شلیک گاز اشک آور در مشهد چه بود؟

در تظاهرات دیروز مشهد چند نفر دستگیر شدند؟ | دیروز در مشهد، نیشابور و کاشمر، تجمعی با عنوان نه به گرانی برگزار شد. عده ای با سوء استفاده از این تجمع بی مجوز، شروع به سر دادن شعارهای ساختارشکنانه کردند و دست به تخریب اموال عمومی زدند. 52 تن از این افراد در تظاهرات مشهد دستگیر شدند. برخی مدعی تیراندازی در تجمع اعتراضی مشهد، شدند اما...

بیشتر بخوانید: تظاهرات مشهد .
بیشتر بخوانید: عکس: تظاهرات در مشهد .
بیشتر بخوانید: تجمع نه به گرانی بی مجوز است .
به گزارش آفتاب، سرپرست دادسرای انقلاب مشهد از بازداشت ۵۲ نفر در تجمع غیرقانونی روز گذشته در میدان شهدای مشهد خبر داد.
حسن حیدری گفت: صبح روزگذشته تجمعی در میدان شهدای مشهد انجام شد و عده‌ای ساختارشکن شعارهای تندی سر دادند که با آنها برخورد شد.
وی افزود: ما اعتراض را حق مردم و شهروندان می‌دانیم ولی اگر عده‌ای بخواهند از این احساسات سوءاستفاده کرده و به اصطلاح موج‌سواری کنند، دیگر صبر را جایز نمی‌دانیم و با این افراد برخورد می‌کنیم.
سرپرست دادسرای انقلاب مشهد با اشاره به اینکه در تجمع روز گذشته ۵۲ نفر دستگیر شدند، ادامه داد: قانون به هیچ‌وجه با افرادی که بخواهند با سوءاستفاده از شرایط اجتماعی مزاحمتی برای سایر شهروندان و اختلال در امنیت ایجاد کنند، مماشات نمی‌کند.
وی خاطرنشان کرد: تجمع امروز فاقد مجوز بوده است.

تیراندازی در تظاهرات مشهد تکذیب شد


محمدرحیم نوروزیان، اظهار کرد: تجمع مشهد در میدان شهدا فاقد مجوز قانونی بود و نیروی انتظامی هم تذکر لازم را داد اما برخی افراد تندرو توجهی به توصیه‌های پلیس نکردند.
وی افزود: با عوامل این اجتماع غیرقانونی برخورد می‌شود و پیگیری‌های لازم از سوی فرمانداری، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در حال انجام است.

علت شلیک گاز اشک آور در مشهد


فرماندار مشهد تصاویر منتشرشده در فضای مجازی در خصوص تیراندازی ماموران در میدان شهدا را غیرواقعی عنوان کرد و گفت: خبر تیراندازی پلیس در این تجمع به شدت تکذیب می‌شود و ارتباطی به این تجمع نداشته است، اما استفاده از گاز اشک‌آور را جهت خروج جمعیت از آن محل داشتیم.
نوروزیان خاطرنشان کرد: این اقدام هم در برنامه کار پلیس نبود، اما مقاومت اختلال‌گران تخریب اموال عمومی شهری همچون بخشی از فضای بیرونی شهرداری و اتوبوس‌های واحد و همچنین عدم توجه به توصیه‌های پلیس موجب این اقدام شد.
بیشتر بخوانید: علت تظاهرات در نیشابور، کاشمر و مشهد .
بیشتر بخوانید: تظاهرات گرانی یا تظاهرات سیاسی؟
کد N1808859

وبگردی