آفتاب

واکنش پوتین به حادثه انفجار سن‌پترزبورگ

واکنش پوتین به حادثه انفجار سن‌پترزبورگ

ایرنا نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه انفجار روز گذشته (چهارشنبه) بمب در فروشگاهی در سن پترزبورگ را حادثه تروریستی خواند و دستور داد ماموران امنیتی عاملان این حادثه را مجازات کنند.

عصر روز چهارشنبه بمبی در نزدیکی در ورودی فروشگاه زنجیره ای «پرکرستوک» در سن پترزبورگ منفجر شد که بر اثر آن 13 نفر مجروح شدند.
پوتین روز پنجشنبه در جمع شماری از نظامیان روس که در عملیات ضدتروریستی در سوریه شرکت کرده بودند، گفت: انفجار بمب در فروگاه پرکرستوک سن پترزبورگ حمله تروریستی است.
رئیس جمهوری روسیه در سخنان خود که از شبکه تلویزیونی روسیه 24 پخش می شد، به سازمان های امنیتی دستور داد در بازداشت تروریست های عامل این حادثه، زندگی ماموران خود را به خطر نیندازند و تروریست ها را در محل به قتل برسانند.
وی افزود: به سازمان امنیت فدرال روسیه چنین دستوری داده شده است اما تمام اقدامات باید در چارچوب قانون انجام گیرد.
رسانه های روسی اعلام کردند، قدرت انفجاری این بمب معادل 200 گرم ماده منفجره تی.ان.تی بود و در داخل بمب برای افزایش پیامدهای تخریب، ساچمه و قطعات فلزی کار گذاشته شده بود.
'آلکساندر باستریکین' رئیس کمیته تحقیقات، گروهی از کارشناسان جنایی را برای تحقیق درباره این حادثه روانه سن پترزبورگ کرده است.
به گزارش رسانه ها، انفجار بمب در مرکز تجاری «گیگانت هول» سن پترزبورگ که یکی از مراکز فروشگاه زنجیره ای پرکرستوک در آن قرار دارد ، رخ داد.
شهر سن پترزبورگ با جمعیت حدود 4 و نیم میلیون نفر از مراکز عمده گردشگری روسیه است و پایتخت فرهنگی یا شمالی این کشور نیز نامیده می شود.
14 اردیبهشت ماه گذشته براثر انفجار بمب در متروی سن پترزبورگ 9 نفر کشته و حدود 50 نفر مجروح شدند.

52311

کد N1808641

وبگردی