آفتاب

عده‌ای شبانه به کشورهای همسایه می‌روند و با چمدان پر از قاچاق کالا بر‌می‌گردند

عده‌ای شبانه به کشورهای همسایه می‌روند و با چمدان پر از قاچاق کالا بر‌می‌گردند

سخنگوی دولت با بیان اینکه عده‌ای شبانه به کشورهای همسایه سفر می‌کنند و با چمدان پر از قاچاق کالا بر‌می‌گردند. بعد ما می‌گوییم که تولید داخلی رونق پیدا کند. این کار با آن روش‌ها می‌شود؟تاکید کرد: ما نفس این سفرها را نفی نمی‌کنیم اما باید زندگی کارگران خود را هم در نظر بگریم، بازار از کالاهای قاچاق پر شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدباقر نوبخت صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره افزایش قیمت عوارض خروج از کشور گفت: در کشورهای دیگر کسی ازر جابه‌جا نمی‌کند، کارت دارند اما در کشور ما هفت میلیارد دلار ارز خرج می‌شود، ما که نفت را نمی‌دهیم و با چمدان پول را تحویل نمی‌گیریم.

وی افزود: عده‌ای شبانه به کشورهای همسایه سفر می‌کنند و با چمدان پر از قاچاق کالا بر‌می‌گردند. بعد ما می‌گوییم که تولید داخلی رونق پیدا کند. این کار با آن روش‌ها می‌شود؟

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: ما نفس این سفرها را نفی نمی‌کنیم اما باید زندگی کارگران خود را هم در نظر بگریم، بازار از کالاهای قاچاق پر شده است.

نوبخت ادامه داد: در خصوص این قانون استثناهایی هم وجود دارد مانند دانشجویان و برخی دیگر از افراد.

وی درباره رسیدگی دولت بعد از حوادث طبیعی اظهار داشت: نگاه کنید اتفاقی که در کنار تهران (زلزله) افتاد علی‌رغم تلاش‌هایی که دولت انجام داد چقدر فضاسازی شد و مردم را ناامید کردند. مشاهده می‌کنید دولت چه فضای بازی را ایجاد کرده است، از طبقه روشنفکر می‌خواهیم به دولت در اطلاع‌رسانی دقیق کمک کند.  

سخنگوی دولت درباره درخواست رئیس‌جمهور مبنی بر زیر نظر گرفتن نهادها در خصوص بودجه تصریح کرد: ما ۵۹ نهاد غیردولتی داشتیم که از بودجه دولت استفاده می‌کردند و شاید در اختیار رسانه‌هایی قرار گیرد که علیه دولت تیتر می‌زدند، ما باید به ۱۵۹ نهاد کمک کنیم، در بودجه سال ۹۷ قرار است بودجه را براساس عمکلرد تخصیص دهیم مانند سرکشی به کارگری که کار می‌کند.

کد N1807798

وبگردی