آفتاب

کرکره " جمنا" را پایین کشیده اند؟

کرکره " جمنا" را پایین کشیده اند؟

اعتماد نوشت:ضعف و گسست تشکیلاتی جناح راست نه تنها در ایام انتخابات بر سر دستیابی به هدفی مشترک محرز بود بلکه این روزها در جبهه مردمی نیروهای انقلاب به عنوان نهاد وحدت‌بخش این جناح که باید در پی آسیب‌شناسی رفتارهای انتخاباتی‌اش باشد، دیده می‌شود.

[span id='lblNewsBody']

 آنها گرچه به ظاهر بر سر گزينه اصلح به اجماع رسيدند حتي توانستند قاليباف را از سوداي رسيدن به پاستور منصرف كنند اما آنچه از صندوق راي خارج شد نشان داد كه راست سياسي هنوز با ضعف و آشفتگي تشكيلاتي رو‌به‌رو است.
با همه اين اوصاف اصولگرايان هنوز پا به ورطه آسيب‌شناسي انتخاباتي و جرياني نگذاشته در راه متوقف مانده‌اند؛ آن‌طور كه سيدمحمد حسيني، عضو شوراي مركزي جمنا به ايلنا گفته است «قرار بود كه اعضاي شوراي مشورتي اين جبهه تكميل و معرفي شوند. با اين حال جلسات شوراي مشورتي ديگر برگزار نشده است.» بر اساس ساختار جديد قرار بود تا اعضاي شوراي مركزي در استان‌هاي مختلف حضور يافته و ارزيابي جديدي داشته باشند و شوراي جديد در استان، شهرستان و مجمعي كه مي‌خواهد تشكيل شود را مورد بررسي قرار دهند. اتفاقاتي كه نه تنها هنوز خروجي عيني نداشته بلكه بنا به گفته حسيني فعلا متوقف مانده است.
 از سوي ديگر اين جبهه از دي ماه سال گذشته كه كار سازماندهي انتخاباتي اصولگرايان را آغاز كرده بود براي اخذ مجوز اقدام كرد. موازي با اين تلاش‌ها بود كه انتخابات از راه رسيد و اين جبهه عملا به عنوان مياندار اصولگرايان به صحنه آمد. حالا با لازم‌الاجرا شدن قانون جديد احزاب، گروه‌ها و تشكل‌هاي سياسي تكاپو براي تطبيق با اين قانون را آغاز كرده‌اند. موضع سفت و سخت قانون احزاب سبب شده تا اقدامات احزاب و گروه‌ها سرعت بگيرد. با اين حال سيد‌محمد حسيني خبر مي‌دهد كه در جمنا هنوز هم بحثي براي تطبيق با قانون احزاب صورت نگرفته است.

 

45302

کد N1806742

وبگردی