آفتاب

گفت‌وگوی پوتین و اردوغان درباره قطعنامه قدس

گفت‌وگوی پوتین و اردوغان درباره قطعنامه قدس

رئیس‌جمهوری ترکیه طی تماس تلفنی با همتای روسی‌اش، از حمایت روسیه از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره قدس قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، امروز- جمعه- طی گفت‌وگویی تلفنی با همتای روسی خود «ولادیمیر پوتین»، از روسیه به خاطر حمایت از قطعنامه قدس در مجمع عمومی سازمان ملل، قدردانی کرد.

 

دفتر رسانه‌ای اردوغان اعلام کرد، روسای جمهور ترکیه و روسیه همچنین از رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل به ناکارآمد بودن تصمیم آمریکا درباره قدس، ابراز خوشنودی کردند.

از سوی دیگر، دفتر رسانه‌ای کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد، پوتین و اردوغان در این گفت‌وگوی تلفنی، حمایت‌شان از حل و فصل نزاع فلسطینیان و اسرائیل را اعلام و بر نقش‌آفرینی‌شان در این فرآیند تأکید کردند.

 

کرملین در این بیانیه افزود: «درباه اوضاع خاورمیانه در چارچوب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره قدس. رایزنی شد. همچنین تأکید شد که تلاش‌های مشترکی برای حل منازعه فلسطینیان و اسرائیلی‌ها براساس قوانین بین‌المللی و مدنظر قرار دادن حق ملت فلسطین در ایجاد دولت فلسطین، صورت بگیرد.

با آن‌که آمریکا اعلام کرده کمک‌های مالی به هر کشوری که از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره قدس حمایت کند را قطع می‌کند، این مجمع عمومی، پنجشنبه‌شب پیش‌نویس قطعنامه مخالفت با تغییر وضعیت قانونی قدس را تصویب کرد. ۱۲۸ کشور علیه این تصمیم بودند، در حالی‌که ۹ کشور به آن رای موافق دادند. رای ۳۵ کشور هم ممتنع بود.

کد N1806256

وبگردی