آفتاب

توضیحات ناظر مجمع عمومی فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات رخ داده

توضیحات ناظر مجمع عمومی فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات رخ داده

تسنیم نوشت: رئیس هیئت فوتبال استان مرکزی و ناظر مجمع عمومی فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات رخ داده در این جلسه توضیحاتی ارائه کرد.

محمدرضا غفاری در خصوص حواشی پایانی مجمع عمومی سالیانه فدراسیون فوتبال که به عنوان یکی از ناظران این مجمع انتخاب شده بود، اظهار داشت: اصلاً چیزی نبود و اتفاقی رخ نداده بود که آن افراد در پایان مجمع همه چیز را به حاشیه کشیدند. مجمع به خوبی پایان یافته و چون همه چیز تمام شده بود این افراد ناشناس توانسته بودند به داخل راه پیدا کنند.

وی که به عنوان یکی از ناظران مجمع انتخاب شده بود در پاسخ به این سؤال که چرا آرای انتخابات عضو هیئت رئیسه بین محمود اسلامیان و شهاب‌الدین عزیزی‌خادم روی تخته نوشته نشد و اعتراض به همین مسئله بود، گفت: هیئت شش نفره‌ای ابتدای مجمع انتخاب شد که سه نفر به عنوان مسئول شمارش آرا و سه نفر هم به عنوان ناظر انتخاب شدند و آنها منتخب مجمع بودند. حق شمارش و چگونگی اعلام آرا به این نفرات سپرده می‌شود و اظهر من الشمس بود که شمارش آرا بین دو کاندیدا راحت باشد. چیزی هم از قبل پیش‌بینی نشده بود که چه کسی انتخاب شود و کسی هم در آرا دخل و تصرفی نداشت.

رئیس هیئت فوتبال استان مرکزی و ناظر مجمع عمومی فدراسیون فوتبال ادامه داد: اگر به موضوع شمارش آرا اعتراض وجود داشت، آقای عزیزی‌خادم همان زمان می‌توانست به این موضوع اعتراض کند. اصلاً هم او و هم آقای اسلامیان می‌توانستند خودشان آرا را شمارش کنند، چون نه مشکلی وجود داشت و نه کار سختی بود.

غفاری در واکنش به این مسئله که عزیزی‌خادم پس از مجمع اعتراضی نداشت و حتی اعلام کرد به تصمیم مجمع احترام می‌گذارد، تصریح کرد: موضوع حاشیه‌های بعدش بود. فکر می‌کنم دو نفر از آشنایان عزیزی خادم بودند که آن جو را به وجود آوردند. شما حتی اگر مجمع AFC و فیفا را هم ببینید، آرا شمارش و به صورت یک جا اعلام می‌شود. در کدام مجمع بین‌المللی دیده‌اید که آرا را یکی یکی شمارش کنند؟ ضمن اینکه همه اعضایی که به عنوان ناظر و شمارش کننده آرا انتخاب شدند، با آقای عزیزی‌خادم دوست بودند.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی می‌گویند فدراسیون فوتبال در جلسه‌ای که رؤسای هیئت‌ها را به کیش برده بود از آنها خواسته در مجمع به اسلامیان رأی بدهند، گفت: اصلاً اینطور نبود. در کیش جلسه سالیانه هیئت‌های فوتبال برگزار شد که هر سال یکی از استان‌ها میزبان این جلسه است. یکی از استان‌ها هر سال برای میزبانی پیشقدم می‌شود که این بار هم جزیزه کیش این کار را انجام داد. اتفاقاً امسال جلسه خوبی هم داشتیم که کمیته‌ها مقابل هیئت‌ها پاسخگو بودند.

رئیس هیئت فوتبال استان مرکزی در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود اعضای مجمع با خانواده‌های خود به جزیره کیش رفته بودند و این موضوع در انتخاب فرد مورد نظر فدراسیون بی تأثیر نبوده است، خاطرنشان کرد: با هزینه‌های خودمان به جزیره کیش رفتیم. آقای پازوکی، رئیس هیئت فوتبال جزیره کیش هم که میزبان ما بود، پیشنهاد داد هرکسی می‌تواند یک نفر همراه داشته باشد. بعضی‌ها همراه نداشتند و سایرین هم با هزینه شخصی خانواده خود را آوردند. نه کسی برای ما بلیت گرفته بود و نه هزینه‌ای کردند.

غفاری در پاسخ به این سؤال که خود او می‌گوید پازوکی پیشنهاد داد هرکسی می‌تواند یک همراه داشته باشد و چگونه می‌گوید کسی هزینه حضور خانواده‌ها را نداده بود، اظهار داشت: بله، آنها میزبان بودند و برای اسکان ما شرایط را فراهم کردند.

وی درباره ساعت‌های کاسیو گرانقیمتی هم که گفته می‌شود پیش از شروع مجمع به اعضا داده شد، گفت: این هدیه‌ای بود که به کل اعضا داده بودند. همه جا مرسوم است و پیش از مجمع این هدیه‌ها را می‌دهند، اما ربطی به انتخابات نداشت. از قبل کسی در مورد این مسائل صحبت نکرده بود و حتی اسلامیان که انتخاب شد، با کسی تماس نگرفته بود، در حالی که عزیزی‌خادم شماره بسیاری از اعضای مجمع را داشت و با آنها دوست بود که تماس هم برقرار کرد. هر چه هست، فدراسیون فوتبال و هیچ‌کس در این رأی گیری دخیل نبود.

 

43257

کد N1806243

وبگردی