آفتاب

14 استان کشور میزبان 70 درصد سرقت‌ها / پیگیری تحول کلانتری‌ها با اولویت تکریم ارباب رجوع

14 استان کشور میزبان 70 درصد سرقت‌ها / پیگیری تحول کلانتری‌ها با اولویت تکریم ارباب رجوع

فرمانده نیروی انتظامی گفت: طرح تحول کلانتری‌ها در حال انجام است و یکی از مسائل اساسی در این قضیه تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق مردم است چرا که کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها مأمن مردمی است که حقوقشان تضییع شده است.

به گزارش ایلنا، سردار حسین اشتری عصر در حاشیه طرح تحرک پلیس استان اصفهان و در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نیروی انتظامی خودش را خدمت‌گزار بی‌منت برای مردم می‌داند و امروز نیروی انتظامی در بیش از 8 هزار و 750 کیلومتر مرز در همه شهرها و روستاها و جاده‌ها حضور دارد تا امنیت را به مردم عزیز ایران هدیه دهد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی وظیفه خود می‌داند حافظ جان، مال، ناموس و آبروی مردم باشد، بیان کرد: با همکاری خوب مردم و اصحاب رسانه با نیروی انتظامی، روز به روز احساس امنیت و ارتقای آن بهبود می‌یابد و کسانی که قانون گریز هستند، بدانند که با قدرت نیروی انتظامی که پشتوانه قضایی و مردمی دارد با آن‌ها برخورد خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ارتقا و احساس امنیت بسیار مهم است، عنوان کرد: نیروی انتظامی وظیفه دارد اقدامات خود را برای حفظ و ارتقای امنیت انجام دهد و انجام اقدامات پیشگیرانه نیز از دغدغه‌های رهبر انقلاب است.

وی با بیان اینکه 70 درصد سرقت در 14 استان کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: کار قرارگاهی یعنی کار گروهی که تا انجام نشود اتمام نمی‌یابد و به همین خاطر قرارگاه مقابله با سرقت‌ها تشکیل شده است و در اولین سال، توانستیم رشد سرقت را که سالیانه 15 درصد بود متوقف کنیم.

سردار اشتری با بیان اینکه سرقت‌ها نیز کاهش یافته، مطرح کرد: در حوزه برخورد با جرائم خشن، سرقت به عنف و سرقت‌های مسلحانه اقدامات خوبی انجام شده و 40 درصد از این سرقت‌ها کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در سرقت‌های خرد حدود 4 درصد کاهش وقوع جرم در کشور داشتیم، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل سرقت‌های خرد، اعتیاد است، موضوعات اجتماعی نیز می‌تواند در سرقت‌های خرد اثرگذار باشد اما نیروی انتظامی توانسته است با اشراف، این سرقت‌های خرد را کاهش دهد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که رهبر انقلاب به نیروی انتظامی اعلام کرده‌اند مسائل مربوط به کلانتری‌ها بوده، تأکید کرد: طرح تحول کلانتری‌ها در حال انجام است و یکی از مسائل اساسی در این قضیه تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق مردم است چراکه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها مأمن مردمی است که حقوق‌شان تضییع شده است.

وی با بیان اینکه خوشایندسازی در کلانتری‌ها یکی از طرح‌های تحول کلانتری‌هاست، ادامه داد: طرح مکنا طرح ارتقای مدیریتی و کیفیتی در کلانتری‌هاست و امروز وضعیت ظاهری کلانتری‌ها و رسیدگی به مردمی که مراجعه می‌کنند نسبت به سال‌های گذشته بیش از 20 درصد در کل کشور بهبود داشته و معتقدیم با تجهیزات و امکاناتی که در اختیار کلانتری‌ها قرار می‌گیرد به سمت حرفه‌ای شدن بیشتر پیش برویم و رضایت مردم نیز بیشتر شود.

سردار اشتری با بیان اینکه هر چقدر با آموزش بیشتر به سمت پلیس حرفه‌ای پیش برویم موفق‌تر هستیم، یادآوری کرد: در بیش از 700 کلانتری، مراکز مشاوره راه‌اندازی شده و بیش از 400 هزار پرونده به این مراکز ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه در نظر داریم کیفیت کلانتری‌ها را افزایش دهیم، بیان کرد: فرقه‌های انحرافی و گروه‌های شیطان‌پرستی در کشور تحت اشراف کامل هستند و اقدامات پیشگیرانه بر روی این گروه‌ها انجام شده است و مردم اگر مواردی مشاهده کردند حتماً به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مأموران نیروی راهنمایی و رانندگی نیروی خادم و ایثارگری هستند که در شرایط مختلف و سخت مشغول به خدمت‌رسانی هستند، تصریح کرد: علت کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای نیز به خاطر تلاش‌های مأموران راهنمایی و رانندگی است اما اگر موارد خلافی از جانب برخی مأموران دیده شد حتماً به سامانه 197 اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه طرح تحرک به دلیل تعویض ناوگان فرسوده نیروی انتظامی انجام شده، تأکید کرد استان اصفهان به علت نوع مأموریت‌هایی که دارد در اولویت نوسازی ناوگان نیروی انتظامی قرار داشته همانطور که استان‌های مرزی نیز در اولویت قرار دارند و حدود 250 دستگاه موتورسیکلت و خودرو به ناوگان نیروی انتظامی استان اضافه شد.

سردار اشتری با بیان اینکه نوسازی ناوگان نیروی انتظامی باعث افزایش سرعت و دقت در انجام مأموریت‌هاست، افزود: علاوه بر ناوگان، در نظر داریم تجهیزات ویژه‌ای که در تمام دنیا نیز مورد استفاده است را برای بهبود انجام مأموریت‌ها به سیستم نیروی انتظامی اضافه کنیم.

وی درباره انتخاب معصوم‌بیگی به‌عنوان فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: از فرماندهان عالی تا پایین‌ترین فرماندهان در کشور جا به جا می‌شوند و نوعی گردش فرماندهان در کشور انجام می‌شود و معصوم‌بیگی نیز گزینه بسیار خوبی برای استان اصفهان بوده است.

کد N1805649

وبگردی