آفتاب

شهرری آلوده‌ترین شهرستان تهران

شهرری آلوده‌ترین شهرستان تهران

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیه بازدید خود از برخی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان تهران از آخرین وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان تهران در طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز صبح ( ۲۸ آذر) در شهرستان شهریار، میانگین شاخص آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵میکرون بر روی عدد ۱۶۷ قرار دارد.

وی به کیفیت هوای شهرستان پاکدشت اشاره کرد و گفت: میانگین شاخص آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون در این شهرستان ۱۶۴ بوده است.

رستگاری با بیان اینکه در شهرستان باقرشهر میانگین شاخص آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون ۱۷۸ بوده است، اظهار کرد: در شهرستان اسلامشهر نیز میانگین شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون ۱۱۱ بوده است.

وی ادامه داد: شهرستان لواسانات نیز از میانگین شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با عدد ۱۶۶ برخوردار بوده است.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه به شهرستان پردیس اشاره کرد و افزود: در این شهرستان میانگین شاخص آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر ۲.۵ میکرون عدد ۱۰۶ را نشان داده است.

وی تصریح کرد: شهرستان ورامین نیز از میانگین شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون ۱۷۷ برخوردار است.

رستگاری با اشاره به اینکه در شهرستان ری میانگین شاخص این آلاینده ۱۸۴ است،اظهارکرد: از نظر شاخص ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون شهرستان ری  با شاخص ۱۸۴ دارای بالاترین عدد و شهرستان پردیس  با شاخص ۱۰۶ دارای پایین ترین عدد بوده است.

همچنین بر اساس گزارش سایت محیط زیست استان تهران،  شهر تهران نیز امروز در وضعیت ناسالم و میانگین ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون نیز ۱۵۱ بود.

کد N1805152

وبگردی