آفتاب

سفر منطقه‌ای مایک پنس به تعویق افتاد

سفر منطقه‌ای مایک پنس به تعویق افتاد

تسنیم نوشت: مسئولان آمریکایی اعلام کردند که معاون اول رئیس‌جمهوری این کشور سفر خود به منطقه خاورمیانه را، که قرار بود سه‌شنبه انجام شود، به تعویق انداخته است.

به گزارش «رویترز»، مسئولان آمریکایی، روز گذشته اعلام کردند «مایک پنس» معاون اول «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، سفر خود به مصر و سرزمین‌های اشغالی را به تعویق انداخت.

این منابع تصریح کردند، پنس به‌دلیل رأی‌گیری کنگره درباره طرح اصلاح مالیاتی ترامپ، در واشنگتن خواهد ماند.

«الیسا فارا» رئیس دفتر مایک پنس گفته است: «از آنجا که تصویب لایحه مالیاتی که به‌صورت تاریخی میزان مالیات‌ها را کاهش می‌دهد، یک دستاورد مهم برای دولت ترامپ محسوب می‌شود و کمکی برای میلیون‌ها آمریکایی سخت‌کوش خواهد بود، معاون اول رئیس‌جمهوری خود را متعهد می‌داند که شاهد نهایی‌شدن آن باشد».

قرار بود پنس، امشب عازم مصر شود. مسئولان آمریکایی به خبرنگاران اعلام کردند موعد این سفر اواسط ژانویه 2018 خواهد بود.

همچنین قرار بود معاون دونالد ترامپ در جریان سفر 3روزه خود به منطقه، از مصر و سرزمین‌های اشغالی دیدار کند. این اولین مقام ارشد آمریکایی محسوب می‌شود که بعد از تصمیم خودسرانه ترامپ در به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به منطقه سفر می‌کند.

به‌رغم هشدارهای کاخ سفید، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده است که «محمود عباس» رئیس این تشکیلات با مایک پنس در رام‌الله دیدار نخواهد کرد. همچنین قرار است تظاهرات‌های خشمی در مناطق مختلف کرانه‌ باختری در اعتراض به سفر پنس برگزار شود.

52310

کد N1804939

وبگردی