آفتاب

پذیرش میانجی‌گری آمریکا در طرح صلح، «جنون» است

پذیرش میانجی‌گری آمریکا در طرح صلح، «جنون» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اقدام آمریکا مبنی بر وتوی قطعنامه شورای امنیت درباره قدس را «بی‌احترامی» به جامعه جهانی‌ خوانده است. همزمان رئیس این تشکیلات قبول نقش آمریکا برای میانجیگری در روند صلح میان فلسطینان و اسرائیلی‌ها را «دیوانگی» توصیف کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «نبیل ابوردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه‌شب ساعتی پس از وتوی قطعنامه شورای امنیت درباره قدس از سوی آمریکا، اظهار داشت: «این وتوی آمریکا محکوم‌شده و غیرقابل قبول است و ثبات جامعه جهانی را تهدید می‌کند؛ چرا که این اقدام بی‌‌احترامی و توهین به جامعه جهانی‌ست.»

ابوردینه گفت: «این اقدام آمریکا پیامدهای منفی دارد و جامعه جهانی را به چالش می‌کشد و در گسترش هرج و مرج و افراط‌‌گرایی به‌جای امنیت، سهیم است.»

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با هرگونه نقش‌آفرینی واشنگتن در هرگونه روند صلح مخالفت کرد.

محمود عباس امروز- سه‌شنبه- عازم عربستان سعودی خواهد شد و با «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه سعودی دیدار خواهد کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قبل از نشست رهبران فلسطین در رام‌الله گفت: «قبول نمی‌‌کنیم که ایالات متحده آمریکا پس از آن‌که چنین موضعی درقبال قدس اتخاذ کرد، میانجیگر یا شریکی سیاسی باشد.»

پس از آن‌که ایالات متحده قطعنامه شورای امنیت در مخالفت با تصمیم واشنگتن درمورد قدس را وتو کرد، کشورها و مقام‌های مختلف به آن واکنش نشان داده‌اند. در جریان رای‌گیری، ۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت به قطعنامه رای مثبت دادند.

قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت سازمان ملل متحد از طرف مصر، خود واکنشی به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر پذیرش بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت‌خانه ایالات متحده از تل‌آویو به این شهر در سال‌های پیش‌رو بود.

کد N1804912

وبگردی