آفتاب

جنبش فتح فردا را روز خشم اعلام کرد

جنبش فتح فردا را روز خشم اعلام کرد

ایرنا نوشت: شورای انقلابی جنبش فتح نشستی را با مشارکت اعضای کمیته مرکزی برای پیگیری پیامدهای اقدام دونالد ترامپ درباره قدس برگزار کرد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، شورای انقلابی فتح در این نشست سخنرانی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول را ستود و تأکید کرد: سخنرانی وی دربرگیرنده برنامه سیاسی ملی بود که براساس آن با چالش‌ها مقابله می‌شود.

این شورا تأکید کرد که آمریکا شریک اصلی رژیم اشغالگر اسرائیل در ظلم به مردم فلسطین است و با اقداماتش و نقض آشکار قطعنامه‌ها و قوانین بین‌المللی دچار انزوای بین‌المللی شده است.

این شورا از سازمان آزادیبخش فلسطین خواست در این مرحله به نقش خود به عنوان تنها مرجع تمامی مردم فلسطین عمل کرده و دنبال راه‌ها و ابزارهایی برای حمایت از مردم و استرداد حقوق آن‌ها و بازنگری در توافق اسلو باشد.

شورای فتح با تشکیل فرماندهی اقدامات میدانی برای اجرای تمامی تصمیمات اتخاذ شده، موافقت کرد و نسبت به تلاش‌های آمریکا و اسرائیل برای کارشکنی در مواضع سیاسی فلسطین هشدار داد.

این شورا بر لزوم پیوستن تمامی بخش‌ها به تظاهرات و راهپیمایی‌ها و فعالیت‌های ملی تأکید و اعلام کرد که روز چهارشنبه روز "خشم فلسطینی-عربی-جهانی" است که پیامی را برای معاون رئیس‌جمهوری آمریکا دارد که می‌خواهد به اسرائیل سفر کرده و بر زخم‌های مردم فلسطین شادی و پایکوبی کند.

شورای فتح از تمامی مردم جهان عرب، اسلام و آزادگانی که در کنار مردم فلسطین ایستادند، قدردانی کرد.

52310

کد N1804902

وبگردی