آفتاب

فرانسه به دنبال روابط سازنده با ایران است/ تمایل پاریس به گفت‌وگو با تهران در خصوص تحولات منطقه‌ای

فرانسه به دنبال روابط سازنده با ایران است/ تمایل پاریس به گفت‌وگو با تهران در خصوص تحولات منطقه‌ای

سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در پاریس روز دوشنبه با رئیس‌جمهور فرانسه در کاخ الیزه دیدار و استوارنامه خود را تسلیم کرد.

به گزارش ایلنا، ابوالقاسم دلفی در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه ایران و فرانسه و تحولات مثبت در روابط دو کشور از جمله توسعه همکاری های سیاسی،اقتصادی و فرهنگی و علمی بعد از برجام گفت: به دنبال سفر آقای روحانی به پاریس و اجرای اسناد همکاری امضا شده در سفر مذکور، زمینه برای برداشتن گام‌های بلند در زمینه ارتقای مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فرانسه مهیاست.

وی با تشریح مواضع کشورمان در قبال تحولات منطقه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر حل مسائل منطقه از طریق گفت‌وگو تاکید داشته و با هرگونه تحمیل و مداخله خارجی مخالف است. 

سفیر ایران در پاریس با اشاره به روند مثبت رایزنی‌های دو کشور در خصوص مسائل منطقه‌ای، آثار این رایزنی‌ها در کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در این دیدار با تاکید بر اراده این کشور در زمینه ایجاد روابط متعادل با جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: فرانسه به دنبال یک دیالوگ و روابط سازنده با ایران است.

وی با اشاره به سیاست فرانسه در زمینه حفظ و اجرای موافقتنامه هسته‌ای خاطرنشان کرد: برجام مبنای همکاری ما با ایران بوده و قابل تغییر نیست.

رئیس‌جمهور فرانسه با اشاره به سیاست خارجی فرانسه مبنی بر گفت‌وگو با همه طرف‌ها ابراز داشت: فرانسه مایل به گفت‌وگو با ایران در خصوص تحولات منطقه‌ای بوده و از روابط خوب بین وزارتخانه‌های دو کشور خرسند است.

کد N1804804

وبگردی