آفتاب

شروع تولید 6هزار واگن باری توسط 3 شرکت ایرانی

شروع تولید 6هزار واگن باری توسط 3 شرکت ایرانی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امضای قرارداد تامین مالی 3 میلیارد یورویی با روسیه برای تولید 21 هزار دستگاه واگن باری و مسافری گفت:در فاز اول این قرارداد 6 هزار دستگاه واگن توسط سه شرکت داخلی ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت را‌ه‌آهن امروز در مراسم امضای قرارداد تامین مالی خارجی و پوشش بیمه‌ای شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیمه اعتباری روسیه جهت تامین و تولید مشترک ناوگان ریلی توسط تولیدکنندگان ایرانی و روسی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین احکام مهم دربرنامه ششم توسعه دربخش حمل و نقل، توسعه حمل و نقل ریلی است و در این بخش، به افزایش مزیت حمل و نقل ریلی، اتصال راه آهن به شبکه مراکز باری و به ویژه افزایش نقش راه‌آهن در کریدور شمال- جنوب تاکید شده است.

محمدزاده با بیان اینکه دولت سالانه یک میلیارد دلار  در بخش زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری می کند، گفت: پیش‌بینی می‌شود سالانه یک و نیم میلیارد دلار در زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی سرمایه‌گذاری شود که این علاوه بر تامین مالی‌های خارجی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خوشبختانه ال‌سی قرارداد برقی شدن راه‌آهن تهران – مشهد پنجشنبه گذشته گشایش یافت، گفت: مراحل تامین مالی این قرارداد نهایی شده و اجرای قرارداد در حال آغاز است.

وی با بیان اینکه در راستای افزایش حمل و نقل ریلی در بخش بار به 30 درصد و در بخش مسافر به 20 درصد، دولت درصدد است است که مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش را افزایش دهد، گفت: در این راستا اقدامات جدی صورت گرفته است و امروز هم قرارداد تامین مالی تولید 20 هزار واگن باری و هزار واگن مسافری با مرکز توسعه صادرات روسیه به امضا می‌رسد.

وی ادامه داد: در مرحله اول ازاین قرارداد 6هزار واگن باری توسط سه شرکت داخلی واگن پارس، فولاد درخشان و کوثر با کمک شرکت یونایتد واگن به اجرا می‌رسد.

محمدزاده تاکید کرد: خریداران این واگن‌ها سه شرکت بخش خصوصی هستند. 

همچنین در ادامه این مراسم پیتر فرادکو رئیس مرکز توسعه صادرات روسیه با بیان اینکه این قرارداد برای ما بسیار مهم است و این پروژه را از سال 2014 آغاز کرده‌ایم گفت: یکی از تعهدات شرکت ما حمایت از شرکت‌های خارج از مرز روسیه است و تمامی حمایت‌های بیمه‌ای را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی سوبسید ارائه می‌دهد و ایران هم برای ما یکی از مقاصد مهم توسعه استراتژیک است و ایران پتانسیل بسیار بالایی برای توسعه حمل و نقل ریلی دارد.

وی تاکید کرد: ایران می‌تواندبه ما به عنوان یک شریک قوی نگاه کند.

 

کد N1804655

وبگردی