آفتاب
عضو هیات رئیسه استصناء در گفت‌وگو با ایلنا:

قوانین سفت و سخت توتال برای سازندگان ایرانی / ارتباطات رسمی با استاندرد API قطع است

قوانین سفت و سخت توتال برای سازندگان ایرانی / ارتباطات رسمی با استاندرد API قطع است

عضو هیات رئیسه انجمن سازندگان صنعت نفت گفت: نزدیک به ۶۰ درصد ارزش مالی هر پروژه نفت و گاز مربوط به تجهیزات است که باید ساختار و رویکردها به گونه ای باشد که از ظرفیت داخل حداکثر استفاده را کرد.

سیروس تالاری عضو هیات رئیسه انجمن سازندگان صنعت نفت در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به امضای تفاهمنامه کلی با توتال برای استفاد ه از تجهیزات داخل ایران در قرارداد فاز ۱۱ اظهار داشت: واقعیت این است که این شرکت یک چک لیست API پیش روی ما قرار داده که اگر سازنده ای برای همکاری معرفی می‌شود و باید این استاندارد را رعایت کند اما در حال حاضر ارتباط صنعتگران ما با API قطع است.

وی افزود: علیرغم اینکه صنعتگران ایرانی استاندارد را رعایت می‌کنند به دلیل نبودن ارتباطات رسمی نمی توانند استاندارد API را به صورت مصداقی اجرایی کنند، بنابراین موضوع نقض غرض بوده و ظرفیت دفاع از ساخت داخل وجود ندارد.

تالاری در ادامه با اشاره به اینکه برخی از اقلام ۱۰ گروه کالایی منجر به قرارداد شده، تصریح کرد: وزارت نفت در این خصوص کمک های لازم را در پرداخت ها و تسهیل انجام کار کرده و اکنون مسیر باز است که از ظرفیت داخلی برای تکمیل تولیدات و رفع نقاط ضعف محصولات استفاده شود.

وی همچنین گفت: با مسئولین بازرگانی توتال مذاکراتی داشته ایم و قرار شده که گروه های کارشناسی تشکیل شود و کارشناسان این شرکت مستقر شده و ظرفیت ها را راستی آزمایی کرده و با نیازهای خود تطبیق دهند.

عضو هیات رئیسه انجمن سازندگان صنعت نفت بیان کرد: فعلا قرار است که توتال کارگاه آموزشی تشکیل دهد تا صنعتگران مشغول شوند و بدانند که توتال دنبال چه استاندردهایی است تا در آن جهت حرکت کنند و مشخص شود چه ظرفیت هایی از داخل می توان در اختیار این پروژه قرار داد.

وی در ادامه اظهار داشت: آنچه مسلم است اینکه نزدیک به ۶۰ درصد ارزش مالی هر پروژه نفت و گاز مربوط به تجهیزات است که باید ساختار و رویکردها به گونه ای باشد که از ظرفیت داخل حداکثر استفاده را کرد چرا که قطعا شرکت های خارجی در برابر تولیدات داخل ایران مقاومت می کنند و استانداردهای سنگین وضع می کنند.

 

 

 

کد N1804453

وبگردی