آفتاب

انعقاد قراردادهای پژوهشی با شرکت‌های داخلی و خارجی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان

انعقاد قراردادهای پژوهشی با شرکت‌های داخلی و خارجی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان

دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار از انعقاد قرارداد با شرکت های داخلی و خارجی در نمایشگاه پژوهش به ارزش۲۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید متقی طلب در اختتامیه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار، اظهار داشت: نیروهای متفکر و اندیشمند می توانند طرح‌هایی را ارائه دهند تا با انجام پژوهش بر روی آن، به فناوری و در نهایت تجاری‌سازی و به ثروت ملی تبدیل شود.

دبیر فن بازار ادامه داد: طرح‌هایی که در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به نتیجه می رسند باید جایی ارائه شوند که این کار در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار در هفته پژوهش انجام می شود.

متقی طلب با بیان اینکه خوشبختانه نمایشگاه امسال مورد اقبال واقع شده‌است، گفت: طی ۴-۳ سال گذشته ما از روش ارائه نتایج تحقیقات و پژوهش‌ها از طریق این نمایشگاه نتیجه دلخواه را به‌دست آورده‌ایم. به طوری که سال اول برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش حدود ۵ میلیارد تومان قرارداد منعقد شد، سال دوم به ۷۷ میلیارد تومان و امسال هم براساس آخرین آمار مبلغ قراردادها به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: هدف ما در وزارت علوم ارائه توانمندی‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و نهایتاً عملیاتی کردن فرایند تبدیل علم و فناوری به ثروت است. الگوی کار ما نیز نقش جامع علمی کشور است که تأکید می‌کند باید علم و فناوری نقش مؤثرتری در اقتصاد داشته باشد.

کد N1804064

وبگردی