آفتاب

«خروس نشان» ایده‌ای برای گفتمان

«خروس نشان» ایده‌ای برای گفتمان

آثار نقاشی‌خط مهرداد فلاح و مجسمه‌های علیرضا مجیدی در نمایشگاهی تحت عنوان «خروس‌نشان» در گالری فردا به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایلنا، در نمایشگاه «خروس‌نشان»، آثار نقاشی‌خط مهرداد فلاح و مجسمه‌های علیرضا مجیدی روی دیوار می رود که در آنها این ۲ هنرمند یکی با مجسمه و دیگری با نقاشی‌خط به موضوع خروس پرداخته و این موجود را با یک گفتمان مشترک و با دیدگاه خود ساخته و پرداخته‌اند. در این نمایشگاه ۱۱ تابلو از فلاح و ۱۱ مجسمه از مجیدی و نیز یک چیدمان با تابلو از فلاح به نمایش درمی‌آید.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «خروس در هنر معاصر دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد. از خروس‌های پیکاسو تا خروس‌های مهرداد فلاح و علیرضا مجیدی. همه به این حیوان زیبا و فتوژنیک پرداخته و در آینده باز هم به این موضوع پرداخته خواهد شد. ولی این بار و در نمایشگاه «خروس‌نشان» شاهد بروز یک ایده هستیم. ایده‌ای برای گفتمان و نه تقابل. گفتمانی میان فلز و بوم، میان رنگ و آهن، میان تابلو و مجسمه. فلاح و مجیدی در یک آتلیه کار نمی‌کنند ولی فکرهای شان به هم نزدیک است. همان رقص قلم بر بوم را که فلاح خلق کرده، مجیدی بر آهن نشانده است. همان ریتم و کمپوزسیون که فلاح با اشعارش در تابلوهایش به نمایش می‌گذارد، مجیدی با آهن و مفرغ مجسمه کرده است.»

این نمایشگاه از ۲۴ تا ۳۰ آذر در گالری فردا برپا می‌شود و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲ واحد ۲ مراجعه کنند.

کد N1802921

وبگردی