آفتاب

جزئیات زلزله امروز کرمان | ریزش کوه در پی زمین لرزه 6.2 ریشتری | کارگران از معدن هجدک خارج شدند

جزئیات زلزله امروز کرمان | ریزش کوه در پی زمین لرزه 6.2 ریشتری | کارگران از معدن هجدک خارج شدند

جزئیات زلزله امروز هجدک | در پی زلزله امروز که با قدرت 6.2 ریشتر هجدک کرمان را لرزاند و در استان های مجاور نیز اجساس شد، مردم در شهرهای متاثر از زلزله، وحشت زده به خیابان ها ریختند. منازل مسکونی در 6 روستای نزدیک مرکز زلزله آسیب دیده اند. در پی زلزله امروز، کارگران معدن زغال سنگ هجدک کرمان از این محل خارج شدند. زلزله امروز در بیرجند و کرمان احساس شد.

بیشتر بخوانید: زلزله امروز کرمان .


بیشتر بخوانید: اخبار زلزله .

به گزارش آفتاب، سخنگوی اورژانس کشور از مصدومیت یک خانم بر اثر زلزله در هجدک خبر داد و گفت: به برخی از منازل 6 روستا در این منطقه آسیب وارد شده است.

مجتبی خالدی  درباره آخرین جزییات زلزله 6.2 ریشتری در هجدک در استان کرمان گفت: تاکنون 4 دستگاه آمبولانس از شهرستان راور به مناطق زلزله زده اعزام شده است.

او ادامه داد: همچنین 3 دستگاه آمبولانس از شهرستان بهاباد به مناطق روستایی و هم مرز با استان کرمان اعزام شده است.

سخنگوی اورژانس  کشور خاطرنشان کرد: بر اثر این زمین‌لرزه یک خانم به بیمارستان علی ابن ابی طالب در شهرستان راور اعزام شده است همچنین به برخی منازل قدیمی در 6 روستا هجدک آسیب رسیده است.

عاقبت کارگران معدن زغال سنگ هجدک پس از زلزله امروز

مسئول ایمنی معدن زغال سنگ هجدک کرمان می گوید به دنبال زلزله ای که دقایقی پیش اتفاق افتاد و کانون آن در شهرستان راور بود فعالیت‌های این معدن متوقف شده تا تمامی مواردی که ممکن است موجب نشت گاز شود را بررسی کنیم.

«مهدی حیدری» مسئول ایمنی معدن زغال سنگ هجدک کرمان درباره زلزله‌ای که دقایقی پیش در شهرستان راور اتفاق افتاد به ایلنا، گفت که تمامی کارگران از معدن خارج شده‌اند  و معدن در حال حاضر تعطیل است تا تمام موارد مربوط به نشت گاز و ریزش بررسی شود.

حیدری در پاسخ به این پرسش که معدن هجدک چه زمانی بازگشایی می‌شود، گفت: دستگاه‌های گاز سنج و تهویه روشن و فعال هستند و فعالیت استخراجی متوقف است، مانند زلزله قبلی، زمان دقیقی را نمی توان برای بازگشایی معدن ذکر چرا که باید خسارت‌های مربوطه را ارزیابی کنیم، البته این فعلا یک حدس است و شاید اتفاقی هم نیفتاده باشد اما به هر صورت بررسی‌ها باید به صورت کامل انجام شود.

پس لرزه هجدک کرمان را لرزاند

سخنگوی اورژانس کشور از اعزام ارزیاب به منطقه زلزله زده هجدک خبر داد.

مجتبی خالدی درباره خسارات این زمین‌لرزه گفت: زلزله‌ای به بزرگی 6.2 ریشتر به مدت 20 ثانیه منطقه هجدک در کرمان را لرزاند و پس از آن نیز پس لرزه‌ای دوباره این منطقه را لرزاند.

او ادامه داد: با توجه به زمین‌لرزه که دو هفته پیش در این منطقه بوقوع پیوسته بود، تیم‌های اورژانس در این منطقه حضور دارند. طی تماسی که با آنها داشتیم هنوز گزارش یا مراجعه‌ای مبنی بر مصدومیت براثر زلزله نداشتند.

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه ارزیاب و 4 دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شده است، گفت: در این منطقه حدود 2500 نفر ساکن هستند و ارزیابی منطقه کمی زمان‌بر است.

جزییات زلزله امروز در هجدک

ساعت 12:13 دقیقه امروز زلزله شدیدی با قدرت 6.2 ریشتری کرمان را لرزاند.

هم اکنون مردم وحشت زده به خیابان‌ها آمده‌اند.

براساس اعلام مرکز زلزله‌نگاری کشور محل وقوع این زمین لرزه در 30 کیلومتری هجدک و در عمق 10 کیلومتر بوده است.

طول جغرافیایی این زمین‌لرزه 57.32 و عرض جغرافیایی آن 30.75 ثبت شده است.

ارتباطات تلفن همراه در کرمان دچار اختلال شده است. هنوز آماری از خسارات یا تلفات احتمالی مخابره نشده است.

هم‌اکنون نیروهای هلال احمر و امدادی در منطقه حضور دارند.

براساس اخبار منتشر شده، تیم‌های ارزیاب نیز برای بررسی میزان ابعاد حادثه به محل وقوع این زمین‌لرزه اعزام شده‌اند.

به گفته مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان کرمان همه راه های ارتباطی اصلی هم اکنون باز است و خسارتی به راه‌ها وارد نشده است. همچنین راه‌های روستایی در حال بررسی هستند.

مسئولان محلی می‌گویند: «تجربه زلزله بم باعث مقاوم سازی خانه‌ها شد، و مردم این استان موضوع زلزله را جدی گرفتند و این موضوع سبب شده تا با وجود وقوع زلزله 6.2 ریشتری خانه‌های ناایمن را سریع ترک کنند و به خیابان‌ها بیایند».
کد N1802370

وبگردی