آفتاب

برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی اولویت دارد

برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی اولویت دارد

مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی در هفتمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری که صبح امروز با حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد با اشاره به شرایط کنونی اقتصاد کشور و دشواری‌های پیش‌روی نظام بانکی اظهار داشت: نظام بانکی کشور وارد فاز جدیدی شده که راهی جز توسل به متدهای جدید علمی ندارد.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که تولید ثروت و بهبود وضعیت زندگی مردم مرهون مطالعه و پژوهش نخبگان و پژوهشگران است.

دیوان‌دری با تاکید بر اینکه پژوهشکده پولی به عنوان بازوی نظام بانکی به بانک مرکزی کمک می‌کند، خاطر نشان کرد: هفته پژوهش و فناوری در حقیقت نمادی از اهمیت این حوزه در ساختار تصمیم‌گیری کشور است.

وی گفت: پژوهشکده پولی و بانکی با تکیه بر ظرفیت‌های انسانی مستعد و کارآمد، نقش بسزایی در پژوهش‌های موثر و روزآمد نظام بانکی دارد ضمن آنکه تاکنون پژوهش‌های کیفی و کارآمدی را ارائه داده است.

دیوان‌دری تصریح کرد: یکی از اقدامات این پژوهشکده توجه به نیازهای تحقیقاتی و آموزشی شبکه بانکی و تلاش بر تطابق بر عملیات بانکی کشور با روش‌های روزآمد بین‌المللی است.

دیوان‌دری با اشاره به دستاوردهای پژوهشکده پولی و بانکی در این مدت گفت: اجرای طرح‌های پژوهش‌های کاربردی برگزاری همایش‌های بزرگ و بین‌المللی، دستاوردهای پژوهشی در قالب رهنمودهای سیاستی، مشاوره اقتصادی در زمینه نظام پولی، انتشار کتاب و مقاله و برگزاری کنفرانس‌های معتبر داخلی و خارجی و دستاوردهای پژوهشکده‌های پولی و بانکی بوده است.

وی افزود: در تمام دنیا در صورتی که چنین شرایطی برای نظام بانکی‌شان به وجود بیاید تنها با توسل به تحقیقات علمی می‌تواند شرایط خود را تغییر دهند.

دیوان‌دری تصریح کرد: از جمله طرح‌های تدوین شده در این راستا می‌توان به آسیب‌شناسی لایحه قانون بانک مرکزی و سیاستگذاری پولی و ارزی، طرح استفاده از حقوق مصرف کننده در نظام بانکی و تورم فصلی سال 95 اشاره کرد.

وی گفت: بسترسازی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و فناوری‌های توسعه یافته در مراکز پژوهشی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سیاستگذاران است که باید به آن توجه ویژه داشت.

کد N1802348

وبگردی