آفتاب

شرایط اتباع خارجی برای تمدید پروانه اشتغال

شرایط اتباع خارجی برای تمدید پروانه اشتغال

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اتباع ۱۸ تا ۶۰ ساله کشورهای افغانستان و عراق که ساکن در استان تهران و دارای کارت اقامت آمایش ۱۲ هستند، می توانند برای تمدید و صدور پروانه کار در استان تهران به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل اقامت و اشتغال خود مراجعه نمایند.

به گزارش ایلنا، «حاتم شاکرمی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: ۱۸ تا ۶۰ ساله کشورهای افغانستان و عراق که ساکن در استان تهران و دارای کارت اقامت آمایش ۱۲ هستند، می توانند برای تمدید و صدور پروانه کار در استان تهران به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل اقامت و اشتغال خود مراجعه نمایند.

وی افزود:  فرصت تمدید و صدور کارت مجوز کار از  ‌۱۴ آذر تا ۳۰ بهمن است و اتباع افغانی و عراقی برای صدور و تمدید کارت خود می توانند در زمان یاد شده به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌های محل اقامت خود مراجعه کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، گفت: هزینه صدور پروانه کار به مدت یکسال ۳۶۰ هزار تومان و برای تمدید پروانه کار مبلغ ۲۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین گردیده که توسط متقاضی پرداخت می گردد.

شاکرمی افزود: زمان فراخوان قابل تمدید نبوده و متقاضیان می بایست در این فرصت برای ارائه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستانهای محل اقامت خود مراجعه و پروانه کار جدید دریافت نمایند.

وی تصریح کرد: اتباع افغانی و عراقی ساکن در شهرستانهای ورامین ،قرچک ،پاکدشت شهرقدس، رباط کریم،اسلامشهر به ادارات اجرائی شهرستان و اتباع دماوند. اتباع شهرستانهای ملارد و شهریار به اداره شهریار واتباع شهرری به مجموعه کارگران غدیر واقع در باقر شهر و  اتباع شهرستان تهران به مرکز مجیدیه(ساکنان شرق  تهران ) و مجموعه کارگران (ساکنان غرب تهران )مراجعه نمایند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در ادامه گفت: کلیه ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستانهای استان تهران در مدت تعیین شده موظف به رصد، نظارت و اجرای قانونی این طرح شده اند.

شاکرمی با اشاره به ماده ۱۸۱ قانون کار، افرود: کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه کار یا آنهایی را که مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده را به کار می گمارند و همچنین، کار فرمایانی که اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار قید گردیده است را بکار می گمارد؛ در هر صورت مرتکب جرم شده اند و برابر قانون به مجازات حبس از۹۱  تا ۱۸۰روز محکوم خواهند شد.

کد N1802331

وبگردی