آفتاب
جمعی از معلمان مدارس غیر دولتی:

از گسترش مدارس خصوصی نگرانیم/ کجای دنیا معلم با حقوق زیر حداقل و بدون بیمه کار می‌کند؟

از گسترش مدارس خصوصی نگرانیم/ کجای دنیا معلم با حقوق زیر حداقل و بدون بیمه کار می‌کند؟

معلمان آزاد از گسترش مدارس غیردولتی ابراز نگرانی کردند و گفتند: گسترش آموزش خصوصی بدون توجه به معلمان، نمونه بارز استثمار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ معلمان آزاد که در مدارس غیردولتی شاغلند؛ از رواج بیش از پیش سیاست‌های خصوصی سازی آموزش ابراز نگرانی کردند.

این معلمان می‌گویند: اظهارات مسئولان نگران‌کننده است. در حالیکه قصد دارند مدارس غیردولتی را افزایش دهند، هیچ توجهی به معیشت معلمان شاغل در این مدارس نمی‌کنند.

 یکی از این معلمان که در استان زنجام مشغول به تدریس است؛ می‌گوید: کجای دنیا معلم با حقوق ۵۰۰- ۶۰۰ هزار تومانی و بدون بیمه کار می‌کند؟ کجای دنیا با معلم قرارداد سفید می‌بندند و هیچ حق و حقوقی برایش قائل  نمی‌شوند؟

وی افزود: حتی قانون کار هم برای معلمان آزاد رعایت نمی‌شود.  در این بازار داغ تاسیس مدارس غیر دولتی وقتی معلم  به بیمه شکایت می برد و بیمه اش اجباری  می‌شود؛  باید مبلغ بیمه از حقوقش کسر شود وگرنه عذرش خواسته است.

او خطاب به مسئولان می‌گوید: جناب وزیر، جناب مدیرکل، مسئولان محترم ، به فکر افزایش مدارس غیردولتی هستید؛ آیا به فکر نیروی انسانی که در این مدارس به کار می‌گیرید هم هستید؟!

در روزهای گذشته مدیران و مسئولان آموزش و پرورش از تلاش برای گسترش مدارس غیردولتی خبر دادند؛ برای نمونه، مجتبی زینی‌وند (معاون وزیر آموزش و پرورش) در اصفهان خبر داد:  تا پایان برنامه ششم، سهم مدارس غیردولتی به ۱۵ درصد می رسد.

کد N1801767

وبگردی