آفتاب

انتقاد از عدم ارائه گزارش‌ِ درآمد و هزینه‌های شهرداری به شورا

انتقاد از عدم ارائه گزارش‌ِ درآمد و هزینه‌های شهرداری به شورا

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش نسبت به عدم ارائه گزارش ماهانه از وضعیت درآمد و هزینه‌های شهرداری به شورا انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن رسولی، در بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: شهرداری نهاد عمومی و غیردولتی است که به صورت درآمد و هزینه اداره می‌شود، از آنجایی که هزینه اداره شهر نیز توسط شهروندان پرداخت می‌شود، لذا استحضار آنها از نحوه تخصیص منابع و مدیریت امور مالی شهرداری یکی از حقوق مسلم شهروندی است.

وی افزود: همچنین عمل به وظایف نمایندگی به استناد مفاد ماده 79 قانون شهرداری‌ها و همچنین با عنایت به بند 5 ماده 8 وظایف خزانه‌دار شورا مندرج در آیین‌نا مه اجرایی تشکیلات انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهرها مصوب 11 فروردین سال 78 هیات وزیران می‌بایست شهرداری نسبت به ارسال حساب درآمدها وهزینه ماهانه و همراه با اظهار نظر برای بهره‌برداری و ارائه گزارش در صحن شورای اسلامی شهر اقدام کند.

رسولی تاکید کرد: به عنوان خزانه‌دار شورای شهر تهران نسبت به ارسال گزارش از وضعیت درآمد و هزینه‌های شهرداری به صورت ماهانه به خزانه‌داری شورای شهر به شهرداری تذکر می‌دهم و امیدواریم این گزارش‌ها برای سه ماهه گذشته به تفکیک به شورا ارسال شد.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در پایان تاکید کرد: سیاست ورویکرد مدیریت جدید شهر تهران روشنگری و شفاف‌سازی است و یکی از ابزارهای تحقق این سیاست ارائه مستند گزارش از درآمد و هزینه‌های شهرداری به افکار عمومی است.

کد N1801354

وبگردی