آفتاب

دنبال تقویت همکاری‌های امنیتی تهران و آنکارا هستیم/ ایران و ترکیه باید در مبارزه با فتنه‌های جدید با یکدیگر همکاری کنند

دنبال تقویت همکاری‌های امنیتی تهران و آنکارا هستیم/ ایران و ترکیه باید در مبارزه با فتنه‌های جدید با یکدیگر همکاری کنند

وزرای کشورهای ایران و ترکیه عصر امروز با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز در نشست مشترک خود با همتای ترک گفت: مواردی که امروز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت، اجرایی کردن موافقتنامه امنیتی میان ایران و ترکیه است.

وی گفت‌وگو درخصوص تروریسم، مسائل مرزی، قاچاق کالا و مواد مخدر و همچنین قاچاق انسان را از موضوعات رایزنی امروز برشمرد و اظهار داشت: قرار شد در کمیسیون مشترک آتی امنیتی که در ترکیه برگزارمی‌شود، نقشه راه تدوین شود و مورد اجرا قرار گیرد.

این عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه ایران و ترکیه موضوعات مشترکی دارند، تصریح کرد: ایران و ترکیه با همکاری‌های امنیتی با یکدیگر موفقیت‌های خوبی کسب کردند. امروز که کشورهای دشمن اسلام و منطقه درصدد فتنه‌انگیزی هستند، کشورهای منطقه و به ویژه ایران و ترکیه همانطور که در شکست تروریسم و داعش در سوریه و عراق موفق شدند، می‌توانند در مبارزه با فتنه‌های جدید با یکدیگر همکاری داشته باشند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه به دنبال مرزهای امن، همکاری‌های اقتصادی و تجاری و تقویت همکاری‌های امنیتی هستیم، خاطرنشان کرد: همکاری ایران و ترکیه می‌تواند مبنای همکاری‌های امنیتی، سیاسی و تجاری در سطح منطقه و تقویت پایدار صلح و امنیت منطقه باشد.

وی ادامه داد: این جلسات تا رسیدن به نتایح مطلوب ادامه خواهد داشت. مهم اراده دو کشور و دستیابی به توافقات است.

همچنین سلیمان سویلو نیز در این نشست ابراز داشت: گرد آمدن دو کشور ایران و ترکیه در دور این میز که سنگ‌بنای کشورهای این منطقه را تشکیل می‌دهند، اهمیت دارد و همکاری‌هایشان در حوزه‌های مختلف به ویژه در عرصه امنیتی مهم است.

وی افزود: ما موضوعات مختلفی را از مبارزه با تروریسم تا مبارزه با قاچاق مواد مخدر، امنیت مرزی و عبور و مرور غیرقانونی را بررسی کردیم و اقداماتی که باید انجام شود را مورد بررسی قرار دادیم.

وزیر کشور ترکیه اضافه کرد: من از آقای رحمانی فضلی که ایشان را دولتمردی مجرب می‌دانم به خاطر صمیمت و صداقت‌شان و مهمان‌نواری‌ گرمشان تشکر می‌کنم. ما اصطلاحی داریم که می‌گوییم اگر نیت خیر باشد عاقبت هم خیر است و ان‌شاالله نتایج این گفت‌وگوها نیز همینطور است.

کد N1801141

وبگردی