آفتاب

کشف پیکر دوکوهنورد در اشترانکوه لرستان/۷ نفر همچنان مفقود هستند

کشف پیکر دوکوهنورد در اشترانکوه لرستان/۷ نفر همچنان مفقود هستند

مدیر کل ستاد بحران استان لرستان از کشف پیکر دو کوهنورد در ارتفاعات اشترانکوه خبردادو گفت: ۷ کوهنورد دیگر مفقود هستندو تیم های امدادی از طریق زمینی و هوایی در حال جستجو هستند.

رضا آریایی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر اظهار داشت: ۳ روز پیش تعداد ۱۴ نفر کوهنورد مشهدی به استان لرستان به قصد عزیمت به اشترانکوه سفر کردند و علیرغم اعلام و هشدار هواشناسی به وضعیت برف و بوران این منطقه این افراد همراه یک کوهنورد الیگودرزی به اشترانکوه سفر کردند.

وی افزود: روز گذشته متاسفانه این افراد دچار حادثه برف و بوران و سقوط بهمن شدند که در طی تماسی با سازمان هلال احمر استان نیروهای امدادی این سازمان با دو فروند هلی‌کوپتر به منطقه رفتند و ۷ نفر از این افراد را یافتند که یک نفر از آنها بر اثر جراخات زیاد جان خود را از دست داد. ۶ نفر دیگر در بیمارستان الیگودرز مداوا شدند.

آریایی با اعلام اینکه تا کنون پیکر دو کوهنورد از زیر بهمن خارج شده است، در ادامه گفت: در جستجوهای به عمل آمده تعدادی از کوله پشتی این افراد نیز پیدا شده و تیم‌های امدادو نجات و کوهنوردان حرفه‌ای از طریق راه‌های زمینی و هوایی با هلیکوپتر همچنان در حال جستجو برای یافتن ۷ مفقودی دیگر در میان بهمن هستند که امیدواریم هرچه زودتر اثری از آنها یافت شود.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان در پایان افزود: کوهنوردان با وجود اطلاع از وضعیت هوا نباید برای صعود به ارتفاعات اشترانکوه اقدام می‌کرده‌اند و از افرادی که قصد صعود به کوه را در فصل سرما دارند حتما توصیه‌های هواشناسی را در مد نظر قرار دهند.

بر اساس این گزارش ۳ روز گذشته یک تیم ۱۴ نفره کوه نوردی از مشهد که متشکل از ۱۲ مرد و ۲ زن بودند به قصد صعود به اشترانکوه با ارتفاع ۴۰۰۰ متر در استان لرستان سفر کردند. که در شهرستان الیگودرز یک راهنما کوهنورد نیز به آنها ملحق شد و این ۱۵ نفر روز گذشته دچار حادثه سقوط بهمن شدند که یک نفر از این افراد فوت کرده و ۶ نفر نجات یافتند و سرنوشت ۸ نفر دیگر نامشخص است. تیم‌های امدادو نجات متشکل از صدهانفر که عده ای کوهنورد حرفه‌ای نیز هستند از طریق دو هلی‌کوپتر و راه‌های زمینی در حال جستجوی این افراد هستند.

کد N1800653

وبگردی