آفتاب
رئیس هیئت فلسطین در اجلاس وحدت اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا:

عربستان دشمنان اسرائیل را دشمن خود می‌داند/ ریاض در تصمیم گیری‌های خود بدوی و خام عمل می‌کند

عربستان دشمنان اسرائیل را دشمن خود می‌داند/ ریاض در تصمیم گیری‌های خود بدوی و خام عمل می‌کند

یکی از مقام‌های شرکت کننده در اجلاس وحدت اسلامی در تهران معتقد است که برخی از کشورهای عربی و اسرائیل در نقش محافظ و نگهبان برای یکدیگر هستند و به طور متقابل از هم محافظت می‌کنند.

«شیخ سعید قاسم» رئیس هیات اسلامی فلسطین در سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا به بیان مواضع خود در خصوص منطقه، عربستان و رژیم صهیونیستی پرداخت. 

وی با بیان اینکه عربستان در تصمیم‌گیری‌های خود بسیار بدوی و خام عمل می‌کند، گفت: روابط میان اسرائیل و عربستان، روابطی تاریخی و غیرقابل انکار است. 

قاسم در این باره گفت: مواضع عربستان سعودی در قبال مساله فلسطین و دیگر مسائل منطقه از زمان تاسیس این کشور تاکنون تحت تاثیر روابط سری و پنهانی میان تل‌آویو و ریاض بوده است.

شیخ سعید قاسم با اشاره به مواضع و تصمیم‌گیری‌های اخیر عربستان در منطقه در به راه انداختن آشوب و تنش، گفت: عربستان هر کشور و گروهی که دشمن اسرائیل است را دشمن خود و دوستان اسرائیل را دوست خود می‌داند. 

وی با اشاره به تحولات یمن نیز گفت: مردم فقیر و مظلوم یمن شعار مرگ بر اسرائیل می‌دهند و می‌بینیم که عربستان و امارات متحده عربی در پاسخ به این شعار علیه مردم این کشور جنگ و محاصره به راه می‌اندازند. 

این شخصیت فلسطینی تاکید کرد: کشورهای عربی حاشیه خلیج پیرو و در صف عربستان سعودی هستند و از خود اراده و تصمیم‌گیری مستقلی ندارند و به همین خاطر است که می‌بینیم که هر اقدامی که عربستان انجام می‌دهد، برخی از این کشورها نیز چشم‌بسته از آن حمایت می‌کنند. 

قاسم در پایان گفت: برخی از کشورهای عربی و اسرائیل در نقش نگهبان و محافظ برای یکدیگر هستندِ؛ اعراب از اسرائیل حمایت می‌کنند و اسرائیل از اعراب.

 

کد N1800268

وبگردی