آفتاب

واکنش نمایندگان کنگره آمریکا به تصمیم ترامپ درباره قدس

واکنش نمایندگان کنگره آمریکا به تصمیم ترامپ درباره قدس

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: نمایندگان جمهوری خواه و بخشی از نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آن کشور برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ­نمایندگان جمهوری خواه و بخشی از نمایندگان دموکرات در کنگره آمریکا از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آن کشور برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی استقبال کردند.

پل رایان، رئیس جمهور خواه مجلس نمایندگان آمریکا که با توصیف قدس به منزله پایتخت جدایی ناپذیر اسرائیل از ترامپ نیز تندتر رفت، اعلام کرد «از مدت ها پیش انتظار امروز را می کشیدیم».

کوین مک کارتی، رهبر اکثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز با اشاره به تصمیم ترامپ افزود در صورتی که «پذیرفته شود که حقیقت تحریک به خشونت می کند، آنهایی که مرتکب خشونت می شوند، در اشتباه هستند نه حقیقت».

الیوت انجل، از دموکرات های سنتی طرفدار رژیم صهیونیستی از کمیسیون امور خارجه کنگره آمریکا نیز تاکید کرد قدس پیش تر نیز میزبان دولت اسرائیل بوده است و بیانیه آمریکا فقط «عمل ننگینی را که چندین دهه به طول انجامیده است، تصحیح می کند».

نانسی پلوسی، رهبر دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد «در نبود توافقی برای مذاکره میان اسرائیل و فلسطینی ها، انتقال سفارت آمریکا به قدس این خطر را در پی دارد که به اعتراضات بیهوده گسترده دامن بزند، تنش هایی به وجود آورد و دستیابی به صلح را دشوار کند».

سناتور جمهوری خواه جان مک کین نیز با ابراز تاسف از شیوه عملکرد ترامپ اعلام کرد «مسائل مربوط به وضع نهایی و دائمی بیت المقدس را باید اسرائیلی ها و فلسطینی ها در چهارچوب روند صلح بین المللی حل و فصل کنند».

49311

کد N1800231

وبگردی