آفتاب

نباید به افراد فاقدصلاحیت اجازه ساخت‌وساز داد

نباید به افراد فاقدصلاحیت اجازه ساخت‌وساز داد

معاون نظارت شورای شهر تهران از اعطای اجازه ساخت و ساز به افراد فاقد صلاحیت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افشین حبیب‌زاده در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات شهردار سابق گفت: ابتدای سال 94 توسط شهردار وقت اعلام شد که ساخت و ساز نیاز به مجری ذیصلاح و ثبت آ‌ن در پروانه ندارد، این بخشنامه اثرات نامطلوب فراوانی در طول این سال‌ها از خود به جا گذاشت و در نتیجه آن هر شخصی در این شهر با هر نوع تخصصی می‌تواند ساختمان بسازد.

او با تاکید بر اینکه این بخشنامه فاقد هر گونه منطقی است، گفت: این بخشنامه بر خلاف مقررات ساختمان و قانون نظام مهندسی است و ارائه این روند با توجه به تغییر نگرش‌های حاکم بر شورا و شهرداری از سوی شهروندان نیز قابل پذیرش نیست و هر چند منافع برخی سازندگان را در پی خواهد داشت.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به قوانین نظام مهندسی در این زمینه تصریح کرد: بر اساس ماده 4 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اشتغال در امور فنی در ساختمان‌سازی نیازمند صلاحیت حرفه‌ای است همچنین بر اساس سیاستهای کلی نظام در بخش مسکن ابلاغی مقام معظم رهبری به خصوص در بندهای 7، 2 – 6 و 3-6 نیز به صورت مستقیم به آنها اشاره شده است.

حبیب زاده در ادامه خطاب به حجت(معاون شهردار تهران) گفت: اگر زلزله در کمین شهر تهران است چرا اجازه می‌دهید افراد فاقد صلاحیت ساختمان بسازند. اگر وزارت راه و شهرسازی در این خصوص کوتاهی می‌کند پس به صراحت اعلام کنید اگر شهرداری موافق این امر نیست دلایل آن را توضیح دهید و اگر هیچ کدام از این موارد صحت ندارد، دستور آغاز مجدد این طرح را صادر بفرمایید و اگر هم منتظر یک طرح دوفوریتی از سوی شورا هستید به این موضوع اذعان کنید.

کد N1799742

وبگردی